bazarnews

کد خبر: ۱۰۱۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۹
عضو هیئت‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه حمایت قوه قضاییه از واحد‌های تولیدی بارقه امیدی در دل تولیدکنندگان ایجاد کرده است، گفت: قوه قضاییه اخیراً رویکرد مثبتی اتخاذ کرده و به مسئله تولید، مشکل اموال تملیکی، کالا‌های متروکه در گمرکات و بنادر و انبار‌های کشور ورود کرده است.

علیرضا حائری، در خصوص عملکرد مثبت دستگاه قوه قضاییه در ورود به مسائل واحد‌های تولید و ساماندهی انبارها، گفت: قوه قضاییه اخیراً رویکرد مثبتی اتخاذ کرده و به مسئله تولید، مشکل اموال تملیکی، کالا‌های متروکه در گمرکات و بنادر و انبار‌های کشور ورود کرده است.

وی افزود: قوه قضاییه از تعطیلی واحد‌های تولیدی جلوگیری می‌کند همچنین حرکت حمایتی قوه قضاییه باعث شده که دیگر واحد‌های تولیدی تحت تملک بانک‌ها قرار نگیرند و کارگران نیز به دلیل مسائل مالی بیکار نشوند.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران اظهار کرد: حمایت قوه قضاییه از واحد‌های تولیدی از زمان سید ابراهیم رئیسی که ریاست قوه قضاییه را به عهده داشت شروع شد و در حال حاضر آقای محسن اژه‌ای رئیس قوه قضاییه با شدت و حساسیت بیشتری این مسئله را پیگیری می‌کند که بارقه امیدی را در دل تولیدکنندگان ایجاد کرده است.

حائری بیان کرد: مسئله اموال تملیکی بسیار مهم است متأسفانه تصاویری از نحوه چینش و بلااستفاده ماندن کالا‌ها در انبار‌ها دیده شده و این در حالی است که این اموال ثروت ملی و بیت‌المال ایران بوده که تبدیل به کالا شده است صرف اینکه این اموال قاچاق بوده استفاده نکردن و معدوم کردن این کالا‌ها کار درستی نیست، زیرا ارز کشور خارج و تبدیل به کالا شده است باید هرچه زودتر این کالا‌ها تعیین تکلیف شوند که قوه قضاییه به جدیت به این مسئله ورود کرده تا این موضوع را تعیین تکلیف کند.

وی در ادامه گفت: باید تدابیری اتخاذ شود که دیگر شاهد این قضایا نباشیم و ازحالا به بعد به هر دلیلی کالایی در گمرک متروکه و ضبط می‌شود باید به درستی انبارداری شود تا زمانی که تاریخ انقضای کالا نرسیده تعیین تکلیف شوند و در اختیار مردم قرار بگیرد.

عضو هیئت مدیره جامعه متخصصان نساجی ایران اظهار کرد: امیدواریم جدیت قوه قضاییه در خصوص ورود به این مسئله ادامه داشته باشد، زیرا به کاهش تورم، توزیع عادلانه کالا و حمایت از بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی در کشور کمک می‌کند.

/ میزان

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: