bazarnews

کد خبر: ۱۰۱۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
سخنگوی گمرک گفت: قبل از بارش‌ها به صاحب کالا و مرجع تحویل گیرنده کالا یعنی معاونت مربوطه در سازمان بنادر در سیستان و بلوچستان و استانداری آن منطقه اعلام کردیم که براساس نظر هواشناسی ممکن است بارندگی‌هایی رخ دهد و با وجود اعلام چند باره هشدار و اعلام به سازمان‌های مرتبط متاسفانه اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

به گزارش بازارنیوز، سید روح الله لطیفی در توضیح علت جوانه زدن جو‌های موجود در محوطه گمرک گفت: صاحب کالا جو‌ها را در محوطه گمرک تخلیه کرده و شرکتی که کالا مطعلق به آن بوده شرکت دولتی است که حدود ۱۲۰ هزار تُن از ۱۳۰ هزار تُن جو را توانسته با مجوز ترخیص ۹۰ درصدی ترخیص کند و ۱۰ درصد کالا به همراه ۱۵۰۰ تُن که از مجوز قبلی باقی مانده را از گمرک ترخیص نکرده است.

وی بیان کرد: قبل از بارش‌ها به صاحب کالا و مرجع تحویل گیرنده کالا یعنی معاونت مربوطه در سازمان بنادر در سیستان و بلوچستان و استانداری آن منطقه اعلام کردیم که براساس نظر هواشناسی ممکن است بارندگی‌هایی رخ دهد و با وجود اعلام چند باره هشدار و اعلام به سازمان‌های مرتبط متاسفانه اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

سخنگوی گمرک گفت: بارندگی‌های اخیر میزان کمی جو را دچار مشکل کرده و مقدار کمی از جو دچار سبز شدگی شده است که گمرک نیز در این زمینه هشدار‌هایی برای انتقال کل جو‌ها به انبار‌های مسقف و همچنین پوشش جو‌ها با نایلون را داده بود.

لطیفی در ادامه تاکید کرد: محافظت از بقیه جو‌ها بر عهده صاحب کالا و مرجع تحویل گیرنده کالا است که باید در این زمینه اقداماتی انجام دهند.

وی تصریح کرد: این جو‌ها جزو نهاده‌هایی است که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده است، اما کد رهگیری بانک نداشته که باید بانک مرکزی در این زمینه کد رهگیری را صادر کند و صاحب کالا باید این موضوع را پیگیری می‌کرد.





/تسنیم

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: