bazarnews

کد خبر: ۱۰۱۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس گفت: شرط کنترل تورم در بودجه ۱۴۰۱ لحاظ شده است.

به گزارش بازارنیوز، دکتر یحیی ابراهیمی در رابطه با بودجه ۱۴۰۱، اظهار کرد: بودجه امسال یک حالت انقباضی دارد و با توجه به وضعیت موجود کشور و ظرفیت‌هایی که داریم و میزان درآمد‌هایی که امکان وصول آن‌ها به شکل واقعی وجود دارد، بسته شده است.

وی ادامه داد: وقتی بودجه به شکل درستی بسته شود، میزان درآمد‌ها و منابع باید با یکدیگر هم‌خوانی داشته باشد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: به‌عنوان مثال سال‌های گذشته منابع و مصارف خیلی هم‌خوانی نداشت که با کسری بودجه بالایی مواجه شدیم.

ابراهیمی عنوان کرد: شرط کنترل تورم در بودجه ۱۴۰۱ سعی شده لحاظ شود که کمتر مردم تحت فشار قرار بگیرند، به همین دلیل به نظر دوستانی که با علم اقتصاد آشنایی دارند آیتم‌های در نظر گرفته شده منطقی‌تر هستند.

وی افزود: منتهی در جا‌هایی مشکلاتی وجود دارد و منابعی در نظر گرفته نشده و برخی از بند‌ها حذف شده‌اند که این موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده و امیدواریم در کمیسیون تلفیق و در صحن علنی مجلس این مشکلات برطرف شد.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: یکی از مشکلات این است که به خاطر گرد کردن بودجه خیلی از کد‌های اعتباری دانشگاه‌ها و مؤسسات اقماری را حذف کرده‌اند.

ابراهیمی گفت: دانشگاه لرستان اعتباری داشته و دانشگاه‌های الشتر، پلدختر، نورآباد و کوهدشت اقماری بوده‌اند که امسال دیده نشده‌اند، یا بودجه وزارت بهداشت گلوبال دیده شده است که این امکان سوء استفاده مسئولان خیلی زیاد می‌شود که ما به این موضوع اعتراض داشتیم که چرا برخلاف توسعه آموزش عالی در مناطق محروم کار شده است.

وی اظهار کرد: گذاشتن اعتبار بصورت گلوبال امکان سلیقه‌ای شدن در آن وجود دارد و اگر مثل قبل بود بهتر بود.




/ایسنا

برچسب ها: تورم ، بودجه 1401 ، بودجه ، مجلس
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: