bazarnews

کد خبر: ۱۰۱۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: مصرف گاز در استان از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ تا پایان آذر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۶.۶ درصد افزایش یافت.

علیرضا اعوانی ابراز داشت: بیشترین میزان مصرف گاز در استان سمنان از ابتدای فروردین ۱۴۰۰ تا پایان آذر مربوط به بخش نیروگاهی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان افزود: مصرف گاز در استان سمنان از ابتدای فروردین تا پایان آبان امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش داشت.

وی ادامه داد: مشترکان این شرکت یک میلیارد و ۴۷۸ میلیون متر مکعب گاز از ابتدای امسال تا اواسط فصل پاییز مصرف کردند.

اعوانی اضافه کرد: براساس بررسی‌های انجام گرفته مشترکان شرکت گاز استان سمنان سال گذشته در بازه زمانی فروردین تا پایان آبان ماه یک میلیارد و ۴۰۷ میلیون متر مکعب گاز مصرف کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه مصرف گاز مشترکان شرکت گاز استان سمنان درآبان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۴ درصدی داشت، بیان کرد: اگرچه، با وجود افزایش مصرف، مشکلی برای تأمین گاز در بخش خانگی و تجاری در فصل سرد وجود ندارد و شبکه گاز در استان پایدار است، اما توصیه می‌شود شهروندان با مصرف بهینه در مصرف این حامل انرژی، در پایداری شبکه گاز در سراسر کشور همراهی کنند.

وی یادآور شد: توسعه عادلانه گازرسانی در شهر‌ها و روستا‌های استانِ پهناور سمنان از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و گازرسانی به روستا‌ها و مناطق محروم استان سمنان یکی از اولویت‌های شرکت گاز است و امیدواریم در آینده شاهد برخورداری تمامی روستائیان استان از این نعمت خدادادی باشیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان اظهار داشت: توسعه شبکه گازرسانی به روستا‌های استان سمنان نیز با جدیت دنبال می‌شود و اکنون ۵۳ هزار و ۲۳۲ مشترک روستایی و ۲۴۸ هزار و ۷۸۷ مشترک شهری در استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

به گزارش ایرنا، ۲ هزار و ۷۲۶ واحد و کارگاه صنعتی، ۶ نیروگاه مقیاس‌کوچک و ۲ نیروگاه سیکل ترکیبی در شهرستان‌های سمنان و شاهرود مصرف‌کننده گاز طبیعی در استان سمنان هستند.

۱۰۰هزار مشترک گاز در مناطق شهری استان سمنان مربوط به بخش خانگی است و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان از نعمت گاز برخورددار هستند.

/ ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: