bazarnews

کد خبر: ۱۰۱۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
مشهد- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۷ واحد صنعتی راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی به چرخه تولید بازگشتند.

علی بهرامی زاده اظهار کرد: مجموعه واحد‌های صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان ۲ هزار و ۷۷۱ واحد است که از این تعداد ۲ هزار و ۴۴۳ واحد فعال و ۳۲۸ واحد راکد است.

وی هم‌چنین از راه‌اندازی قرارگاه عملیاتی مانع زدایی در نواحی شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی خبر داد و افزود: این قرارگاه به‌منظور رسیدگی به وضعیت واحد‌های تولیدی و برداشتن موانع تولید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تشکیل‌شده است.

وی گفت: قرارگاه عملیاتی مانع زدایی و حمایت از تولید در ستاد شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی ۹ عضو شامل مدیرعامل و معاونین و برخی مدیران این شرکت دارد که از هفته آینده برگزاری نشست‌های خود را برای ارتقای سطح تولید و برداشتن موانع آن در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان آغاز می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی هم چنین در خصوص برنامه‌های این شرکت برای رونق بخشیدن به حوزه تولید نیز گفت: این شرکت با همکاری پارک علم و فناوری خراسان برگزاری ۱۷ رویداد استارتاپی در شهرستان‌های استان را تا پایان سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی کرده که تاکنون از این تعداد یک رویداد با حضور شرکت‌های استارتاپی، شرکت‌های فناور و افراد نخبه و مخترع برگزار شده است.

بهرامی زاده افزود: استارتاپ، کسب و کار جدید حول محور فناوری است و رویداد‌های استارتاپی با هدف پر کردن خلا موجود بین سرمایه گذاران و فناوران و ارتباط سرمایه گذاران با افراد خلاق و مخترع برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در این رویداد‌ها سرمایه گذاران حضور یافته و با ایده‌های کسب و کار جدید و برنامه‌های استارتاپ‌ها آشنا می‌شوند، در واقع رویداد‌های استارتاپی حلقه ارتباطی بین استارتاپ‌ها و سرمایه گذاران را شکل می‌دهند.

وی اظهار داشت: رویداد‌های استارتاپی محلی برای شناسایی استارتاپ‌های برتر خواهد بود و این کار به افراد دارای ایده‌های نو کمک می‌کند تا از عملکرد و رویکرد استارتاپ‌ها الگوبرداری کرده و در صورت نیاز از تجربیات آن‌ها استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: حمایت‌های مالی و معنوی از استارتاپ‌ها برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، حمایت از ایده‌های ناب صنعتی در قالب انعقاد قرارداد با پارک علم و فناوری خراسان به منظور تجاری سازی ایده‌های فناورانه، کمک به ثبت اختراع، تهیه طرح امکان سنجی برای ایده‌ها از دیگر اهداف برگزاری رویداد‌های استارتاپی است.

/بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: