bazarnews

کد خبر: ۱۰۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
در بازار رقابت انحصاری کالای فروشندگان به جای اینکه با هم مشابه باشند از نظر کیفیت یا بسته بندی با یکدیگر متفاوت هستند؛ لذا کالاها کاملاً جانشین هم محسوب نمی شوند، فروشندگان باید قیمت‌هایی را تعیین کنند که بتوانند مشتریان بیشتری را جلب و جذب کنند.

رقابت انحصاری در تاریخ عقاید اقتصادی در اعتبار علمی ادوارد چمبرلین است. چمبرلین اقتصاددان آمریکایی که در کتاب خود تحت عنوان نظریه رقابت انحصاری که در سال ۱۹۳۳ به چاپ رسید تأکید می‌کند که بازارهای اقتصادی ممکن است روی یک سطح یا طیف افقی در نظر گرفته شوند که انحصار کامل در حد نهایی راست آن و بازار رقابت کامل در حد نهایی چپ آن قرار دارد،بین این دو بازار از نظر تعیین قیمت توافقی وجود ندارد و در نتیجه قیمت‌ها از طریق عناصر انحصاری و رقابتی تعیین می‌شود.

محسن

 
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: