bazarnews

کد خبر: ۱۰۱۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک تحلیلگر اقتصادی، علت کاهش قیمت سکه و ارز طی روز‌های اخیر در بازار‌های مالی کشور را تعدیل قیمتی عنوان کرد که به دلیل ترس ناشی از اخبار مثبت مذاکرات میان سرمایه‌گذاران این بازار‌ها ایجاد شده و در نهایت باعث هجوم این افراد به فروش سکه و ارز خود در بازار کنند.

گروه اقتصادکلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ از اواخر هفته پیش بود که قیمت دلار، سکه و یورو، همزمان با روز‌های نخست دور هشتم مذاکرات دچار افت شدیدی شد و طی این مدت این کاهش قیمت‌های پی در پی نهایت باعث ایجاد نگرانی و یا شگفتی افرادی شد که در بازار‌های مالی همچون دلار، یورو وسکه سرمایه‌گذاری کرده بودند.


بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند که این امر به دلیل سیگنال‌های مثبتی است که از سوی مذاکره کنندگان به تهران مخابره شده حتی مطرح شده است که در روز‌های آتی ایران می‌تواند به یک توافق جامع با نمایندگان کشور‌های گفتگو ۱+۴ برسند.


حال این سوال مطرح است که به رغم تمامی فرضیه‌های موجود، این ریزش قیمت تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؛ در حال حاضر آخرین قمیت دلار در بازار آزاد رقمی بالغ بر ۲۷ هزار ۸۸۰ تومان، یورو ۳۱ هزار ۴۸۰ تومان و در نهایت سکه امامی نیز با رقمی بالغ بر ۱۲ میلیون ۱۰۰ هزار تومان آخرین قیمت تعیین شده در این سه بازار مالی است.

 


«مریم محبی» پژوهشگر اقتصادی و تحلیل‌گر بازار‌های مالی در گفتگو با بازارنیوزپیرامون وضعیت بازار‌های مالی کشور طی روز‌های آینده اظهار کرد: کاهش قیمت‌های به وقوع پیوسته طی روز‌های اخیر در بازار‌هایی همچون سکه، دلار و یورو در واقع از جنس ریزش قیمت نیست بلکه تعدیل قیمتی ناشی از هیجانات وارده شده به بازار‌های مالی کشور است؛ هیجانی که طی این مدت به دلیل ارسال اخبار مثبت از سوی مذاکرات و ایجاد ترس ناشی از کاهش شدید قیمت این موارد بین آحاد مردم ایجاد شده و در نهایت باعث ایجاد کاهش قیمت و یا به بیانی بهتر تعدیل قیمتی در این بازار‌ها شده است.


این کارشناس اقتصادی پیرامون ادامه روند این تعدیل قیمت گفت: تا کنون اخبار متعددی پیرامون نتایج مذاکرات مطرح شده است و همانگونه که ذکر شده این مسئله باعث ریزش قیمت در این بازار‌ها شده است؛ پیش‌بینی می‌شود چند روز پس از اعلام نتایج رسمی مذاکرات روند تعدیل قیمت در بازار‌های ارز و سکه همچنان ادامه داشته باشد.


پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: