bazarnews

کد خبر: ۱۰۱۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
ارز دیجیتال بیت کوین کش همچنان در روندی نزولی قرار گرفته و احتمال غلبه خرس‌ها بر بازار و کاهش قیمت تا ۳۰۰ دلار وجود دارد.

به گزارش بازارنیوز، قیمت بیت کوین کش در چند ماه گذشته با کاهش تقاضا برای این ارز در بازار، تحت فشار شدید قرار گرفته است. توکن BCH هم اکنون در حدود قیمت ۳۶۷ دلار معامله می‌شود که پایین‌ترین سطح آن از ۴ دسامبر است. نسبت به بالاترین سطح خود در سال گذشته بیش از ۷۷ درصد سقوط کرده است.

قیمت بیت کوین کش در حالی با ریزش بیشتر مواجه شده که شاخص ترس و طمع کریپتو به منطقه ترس شدید ۲۱ کاهش یافته است. این پایین‌ترین سطح قیمت BCH طی بیش از ۵ ماه اخیر محسوب می‌شود.

دو دلیل اصلی وجود برای عقب ماندن شدید قیمت BCH از بازار آلت کوین‌ها وجود دارد. اول، این ترس وجود دارد که فدرال رزرو طی ماه‌های آینده با افزایش احتمالی تورم در آمریکا، نسبت به افزایش نرخ بهره بانکی اقدام نماید.

این بانک برنامه تسهیل کمی خود را طی سه ماه آینده پایان خواهد داد و سپس سرعت تدریجی افزایش نرخ بهره را آغاز خواهد کرد. در واقع، بازدهی اوراق قرضه در ایالات متحده و کشور‌های دیگر مانند بریتانیا در حال افزایش است و سرمایه گذاران این انقباض را پیش بینی می‌کنند.

دوم اینکه قیمت بیت کوین کش به این دلیل کاهش یافته که سرمایه گذاران همچنان نگران حجم تقاضای آن هستند. نگرانی‌ها از این واقعیت ناشی می‌شود که بیت کوین کش ارتباط خود را با بیت کوین از دست داده است.

به عنوان مثال، در حالی که بیت کوین ۷۷ درصد از بالاترین سطح خود در سال ۲۰۲۱ سقوط کرده است، بیت کوین حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است. در نهایت، داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که اخیراً فعالیت در اکوسیستم بیت کوین کش محدود شده است.
پیش بینی قیمت بیت کوین کش

نمودار روزانه زیر نشان می‌دهد که قیمت BCH اخیرا در یک روند نزولی عمیق بوده است. از داده‌های نمودار همچنین بر می‌آید که قیمت BCH روز دوشنبه به سطح حمایت کلیدی در ۳۵۳ دلار رسید. همچنین در زیر سطح کلیدی ۴۷۰ دلار که پایین‌ترین سطح در ۲۱ سپتامبر بود، باقی مانده است.

قیمت بیت کوین کش نیز به زیر میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه کاهش یافته و این در حالیست که شاخص قدرت نسبی (RSI) در یک روند نزولی قرار دارد. بنابراین، با قرار گرفتن BCH روی نقطه تعادل، احتمال غلبه خرس‌ها وجود دارد. اگر این اتفاق بیفتد، سطح کلیدی بعدی ۳۰۰ دلار خواهد بود. البته حرکت به بالای مقاومت ۴۰۰ دلار، دیدگاه نزولی را باطل می‌کند.


/بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: