bazarnews

کد خبر: ۱۰۱۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
معاون اشتغال وزارت کار از تدوین بسته‌های توسعه بازار مشاغل خانگی مختص هر استان خبر داده و گفته است: با تزریق منابع و تسهیلات مالی مشاغل خانگی جان دوباره می‌گیرند.

به گزارش بازارنیوز، امروزه اشتغال خانگی یکی از شیوه‌های موثر اشتغالزایی در بسیاری از کشور‌ها به شمار می‌رود و به منبع مهمی برای درآمد افراد و خانوار‌ها تبدیل شده است؛ افراد با کار در خانه در کنار دیگر اعضاء علاوه بر افزایش سطح درآمد و توسعه کسب و کار خود به افزایش رفاه و اقتصاد خانواده نیز کمک می‌کنند.

سرمایه گذاری، هزینه پایین و بهره وری بالا، از مزیت‌های مهم مشاغل خانگی است؛ این نوع کسب و کارها، در گرایش و تنوع بسیار قابلیت انجام دارند و حتی می‌توانند سریع‌تر به سودآوری برسند.
محمود کریمی بیرانوند - معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تدوین بسته‌های توسعه بازار مشاغل خانگی مختص هر استان خبر داده و می‌گوید: این بسته‌ها با نظر فعالین کسب و کار هر استان به اجرا در خواهد آمد.
وی همچنین می‌افزاید: حمایت‌های مالی برای بازسازی مشاغل خانگی در حال تدوین و آماده ابلاغ به سراسر کشور است و با تزریق تسهیلات مالی، این کسب و کار‌ها جانی دوباره می‌گیرند.
کریمی بیرانوند، هزینه پایین، بهره وری بالا و حداکثر استفاده از زمان را از مهمترین مزایای مشاغل خانگی عنوان کرده و می‌گوید: تولید کنندگان محصولات خانگی همزمان در خانه و بیرون در حال فعالیت هستند و این امر خود باعث تمایز این کسب و کار از سایر شغل‌ها شده است.
به گفته معاون وزیر کار، برگزاری نمایشگاه‌های خانگی با عرضه محصولات نوآورانه یکی از بهترین مسیر‌های پیشرفت و افزایش فرصت‌های شغلی به شمار می‌رود که در ارتقای سطح مهارت و انگیزه و پایداری اشتغال خانوار‌ها موثر است.
در حال حاضر بازاریابی و شناسایی بازار فروش از عمده‌ترین مشکلات فعالان صنف مشاغل خانگی به شمار می‌رود که لازم است حمایت‌های گسترده‌ای در این زمینه از شاغلان و فعالان این حوزه برای ورود با بازار صورت گیرد و آموزش‌های مورد نیاز داده شود.
همچنین در صورت ثبات قیمت‌ها و تامین مواد اولیه ارزان و مناسب می‌توان علاوه بر ماندگاری مشاغل خانگی در بازار‌های داخلی، با احیای بازار‌های هدف خارجی زمینه صادرات محصولات خانگی ایرانی به کشور‌های همجوار را فراهم کرد و از این طریق ضمن ارزآوری برای کشور، شاغلان این حوزه را چند برابر کرد.
به گزارش ایسنا، کارشناسان بازار کار معتقدند کسب و کار‌های کوچک شاید برای پیشرفت نیاز به زمان و پشتکار داشته باشند، ولی بعد از رسیدن به موفقیت می‌توانند بسیار قوی‌تر از رقبای بزرگ خود ظاهر شوند.





/ایسنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: