bazarnews

کد خبر: ۱۰۱۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
معمولا شیئی را که پنجاه سال یا بیشتر دیرینگی داشته باشد در دسته کالاهای آنتیک قرار می گیرد، خرید و فروش آن نیز در عتیقه فروشی و گالری اجناس آنتیک صورت می پذیرد. در این مقاله می خواهیم به طور اختصاصی درباره پرطرفدارترین مجسمه های آنتیک و خرید فروش آن ها صحبت کنیم.

خرید انواع مجسمه دکوری آنتیک + معرفی دو مدل از جذابترین مجسمه های آنتیک

در دنیای امروزی آثار هنری زیادی وجود دارند که در بازار با نام آنتیک عرضه می شوند. از این رو، احتمال دارد که بعضی از افراد معنی کلمه آنتیک را به درستی ندانند و با مجسمه دکوری آنتیک آشنایی زیادی نداشته باشند. در واقع کلمه آنتیک به معنای عتیقه است و اشیایی که به یکی از دوران های تاریخی تعلق دارند، جزو عتیقه جات هستند. لازم به ذکر است که اشیاء عتیقه به علت زیبایی و کمیابی بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. 

مجسمه ها از قدیمی ترین هنرهای تجسمی هستند، مجسمه سازی در زمان های بسیار دور که انسان ها در غار زندگی می کردند شکل گرفته است و در طی سالیان سال با پیشرفت تکنولوژی تغییر بسیاری داشته است.

در ابتدا برای ساخت مجسمه ها از گل استفاده میشد و مجسمه سازان با دست خالی آثار هنری با ارزشی خلق می کردند، به مرور از متریالی همچون برنز، نقره، و قلع و سرب استفاده شد که ماندگاری بیشتری دارند و حتی پس از صدها سال ظاهر زیبای خود را حفظ کرده اند.

با گذشت زمان روز به روز ارزش کالاهای آنتیک بیشتر شده است و افراد زیادی به طرفداران اجناس عتیقه می پیوندند و از مجسمه های دکوری آنتیک برای زیبا تر نمودن فضای منزل و همچنین برای حفظ و یاداوری هنر گذشتگان استفاده می کنند.

مجسمه های آنتیک که توسط هنرمندان معروف اروپایی ساخته شده اند در تعداد بسیار محدودی موجود هستند و معمولا این عتیقه ها را به علت کمیاب بودن در مزایده ها به فروش میرسانند و کسی که بیشترین قیمت پیشنهادی را داشته باشد صاحب مجسمه می شود، قیمت گذاری بر روی اجناس آنتیک بسیار دشوار است زیرا ارزش معنوی برخی از مجسمه ها بسیار بیشتر از قیمت فروخته شده است.

مجسمه های معروف بسیاری نیز موجود هستند که به علت ارزش بسیار بالای تاریخی نماد گذشته یک کشور و ملت هستند و در موزه ها نگهداری می شوند، تا تمام افراد بتوانند از این مجسمه ها بازدید کرده و با تاریخ آن آشنا شوند مثل مجسمه بسیار معروف داوود اثر میکل آنژ که طی دو سال تلاش بی وقفه وی ساخته شده است و ارتفاعی 5 متری دارد در این مجسمه به تمام جزئیات حتی رگ ها توجه شده است و در فلورانس ایتالیا نگهداری می شود.

برخی از مجسمه های آنتیک که امروزه به فروش می رسند با الهام گرفتن از مجسمه های اصلی ساخته شدند و مجسمه اصلی در موزه نگهداری می شود، با توجه به اینکه مجسمه های دکوری دارای طرفداران بی شماری می باشند، لذا برندهای زیادی به ساخت این مجسمه ها می پردازند. به همین خاطر تشخیص بهترین برند کار آسانی نیست. از این رو، شما با بهره گیری از افراد متخصص در این حوزه، می توانید با خیال راحت اقدام به خرید از فروشگاه های مجاز و معتبر نمایید.

خرید انواع مجسمه دکوری آنتیک + معرفی دو مدل از جذابترین مجسمه های آنتیک

معرفی چند مدل از مجسمه های دکوری آنتیک

مجسمه قلع و سرب فرانسوی آنتیک یکی از مجسمه هایی است که در عتیقه فروشی کاریزما آنتیک به فروش می رسد این مجسمه بسیار زیبا و اصیل، نماد فیگور زیبای الهه ویکتوریا (نایک) یا همان نیکه الهه پیروزی است. متریال این مجسمه همانطور که از نامش پیداست قلع و سرب است، پلاک دار بوده و نشانه france بر روی آن هک شده است.

قلع و سرب فلزی مثل برنز است که در سال 1860 به علت مقرون به صرفه بودن، انعطاف پذیری و سبک تر بودن جایگزین برنز شد و مورد توجه مجسمه سازان قرار گرفت و برای ساخت مجسمه از آن استفاده می کردند.

مجسمه برنزی فرانسوی آنتیکCybele  که نسخه مجدد ساخته شده و همتراز با نسخه اصلی که توسط مجسمه ساز معروف لوییس آگوست است امضادار بوده و بسیار شکیل و زیباست. نشان Cybele  بر روی آن هک شده که نشان دهنده اصیل بودن و ارزشمندی مجسمه است. این مجسمه تماما برنز است و در ساخت آن به جزئیات توجه بسیار زیادی شده است.

خرید انواع مجسمه دکوری آنتیک + معرفی دو مدل از جذابترین مجسمه های آنتیک

 

انتخاب مجسمه دکوری آنتیک، متناسب با دکوراسیون منزل

اگرچه اجناس آنتیک به طور کلی بسیار با ارزش هستند و جلوه زیبایی دارند اما هنگام خرید بهتر است به نوع دکوراسیون منزل نیز توجه کنیم تا کالای عتیقه درکنار دیگر وسایل منزل زیبایی خود را بیشتر نشان بدهد.

مجسمه های قدیمی در دکوراسیون هایی که با وسایل قدیمی دکور شده اند بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند و مناسب دکوراسیون های مدرن نیستند اگر تمایل دارید که از اجناس آنتیک استفاده کنید بهتر است با مطالعه و تلفیق دکوراسیون مدرن و سنتی فضای مناسبی را برای اجناس عتیقه ایجاد کنید.

ناگفته نماند که برخی از اشخاص سودجو به دلیل عدم آگاهی مردم، اقدام به فروش مجسمه های تقلبی می نمایند. بر این اساس، جهت جلوگیری از اینگونه مشکلات در هنگام خرید، سعی کنید حتما با افراد حرفه ای در این زمینه مشورت کنید و به خرید اجناس آنتیک از فروشگاه های معتبر بپردازید.

 

در این راستا،  عتیقه فروشی کاریزما آنتیک در تلاش است تا زیباترین و باکیفیت ترین مجسمه های دکوری را به مشتریان عزیز عرضه کند. این فروشگاه با گردآوری بهترین محصولات از برندهای مختلف اروپایی به شما عزیزان این امکان را می دهد تا مناسب ترین خرید را انجام دهید و لذت ببرید. شما با مراجعه به سایت کاریزما آنتیک می توانید اطلاعات مفیدی را در زمینه اجناس آنتیک کسب نمایید و به انتخاب و خریداری انواع مجسمه های زیبا و ترند سال بپردازید.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: