bazarnews

کد خبر: ۱۰۱۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
رئیس صنف جایگاهداران کشور گفت که دستگاه‌های کارتخوان هوشمند سوخت منصوبه در جایگاه‌ها مستهلک شده اند و تجهیزات جدید در راه است.

به گزارش بازارنیوز اسدالله قلیزاده، درباره آخرین وضعیت نوسازی جایگاه ها، اظهار کرد: از دو سال قبل که با خرابی‌های مکرر تجهیزات سامانه هوشمند سوخت مواجه شدیم، همگان به دنبال ایجاد تغییرات و نوسازی این سیستم بودند، ولی متاسفانه تاخیر‌هایی اتفاق افتاد که منجر به زیان جایگاهداران شده و مردم هم از روال فعلی ناراضی هستند.

وی ادامه داد: ما علی رغم اینکه مسئولیتی در مورد تجهیرات و نوسازی نداریم، برای کمک عملیاتی به دولت و مسئولین نفتی فراخوانی صادر کردیم و خوشبختانه چهار بانک اعلام آمادگی رسمی کردند که به صورت رقابتی و با توافقاتی نسبت به نوسازی و استقرار تجهیزات جدید چه در حوزه سامانه هوشمند سوخت و چه در مورد پرداخت الکترونیک اقدام نمایند که موارد در حال نهایی شدن است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فراورده‌های نفتی کشور در مورد حذف یا حفظ کارت سوخت و روش فعلی گفت: ادامه روش سوختگیری با کارت سوخت و یا حذف آن به تصمیمات مسئولین ارشد کشور در آینده بستگی دارد، ولی تمامی تلاش‌ها بر این اصل استوار است که تغییرات و نصب تجهیزات جدید برای هر دو حالت جوابگوی نیاز باشد.

قلیزاده با بیان اینکه در توافقات و تفاهمات ضمن هماهنگی با مسئولین کشور و عدم تحمیل هزینه بر دوش جایگاه‌های سوخت به دنبال نوسازی، استفاده از تکنولوژی نوین، کاهش زمان سوختگیری، امنیت اطلاعات، حل مشکلات جایگاه‌ها در بخش‌های مالی، کمک به معیشت کارکنان و در نهایت ارتقای کیفیت خدمات توزیع سوخت به مردم هستیم، گفت: یقینا شرایط فعلی خصوصا در موضوع خرابی کارتخوان‌های نازل‌های سوخت که در اثر بی توجهی سالیان اخیر رخ داده را مطلوب نمیدانیم.

وی ادامه داد: با اینکه طبق قرارداد‌ها مسئولیت و دخل و تصرفی در موضوع نداشته ایم، ولی در کنار دولت برای حل مشکل تلاش میکنیم.

قلیزاده در مورد زمان نصب تجهیزات جدید گفت: در چند جایگاه سوخت تجهیزات مختلفی به صورت پایلوت نصب شده است و موفقیت‌هایی حاصل شده و البته دستگاه‌های دیگری نیز در نوبت تست هستند که در واقع همه این تجهیزات مشخصه‌های نزدیک به هم دارند و ان شاءالله در ماه‌های آینده مردم این تغییرات را ملاحظه خواهند کرد و سهولت در سوختگیری را مشاهده خواهد شد.



/ایسنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: