bazarnews

کد خبر: ۱۰۱۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
هواشناسی مازندران با صدور اخطاریه نارنجی نسبت به بارش متناوب باران و برف و کاهش محسوس دما بویژه در شرق استان از عصر پنجشنبه سی‌ام دی ماه تا ظهر جمعه یکم بهمن هشدار داد.

به گزارش بازارنیوز، هواشناسی مازندران این اخطاریه را روز دوشنبه صادر و پیش بینی کرد که بارش باران در نیمه شرقی استان نسبتا شدید خواهد بود.

هواشناسی مازندران در این اخطاریه با پیش بینی بارش برف در دامنه‌ها و ارتفاعات، از وزش باد شدید و کاهش محسوس دما خبر داد و اعلام کرد که شب‌های سرد در استان ادامه می‌یابد و شهروندان صبح شنبه هفته آینده شاهد یخبندان خواهند بود.

طبق این اخطاریه، سامانه جدید بارشی و سرد بیشترین اثر را در نیمه شرقی مازندران بر جای خواهد گذاشت و آثار مخاطره آمیز آن هم شامل لغزندگی، پدیده مه و کاهش دید در جاده‌ها، مسدود شدن جاده‌های مواصلاتی و برف گیر. افزایش مصرف حامل‌های انرژی و احتمال افت فشار گاز است.
هواشناسی مازندران به شهروندان استان و مسافران توصیه کرده است در این مدت از تردد جاده‌ای وسفر‌های غیر ضروری بپرهزیند و در صورت اجتناب ناپذیر بودن سفر تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

پرهیز از صعود کوهنوردان به ارتفاعات، محافظت و پوشش لوله‌های آب و تاسیسات، استفاده از ضدیخ در خودرو‌ها و مدیریت در مصرف انرژی جهت جلوگیری از افت فشارگاز با توجه به کاهش محسوس دما در سطح کشور هم دیگر نکات احتیاطی است که هواشناسی مازندران خواستار رعایت آن‌ها شده است.

جدول پیش بینی هفتگی هواشناسی مازندران هم نشان می‌دهد که هوای استان فردا سه شنبه طی صبح با بارندگی در کوهپایه‌ها و بارش برف در ارتفاعات همراه است و از ظهر به بعد هم از میزان ناپایداری‌های کاسته خواهد شد.

هواشناسی مازندران هوای روز چهارشنه استان را نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دمای روزانه و از صبح در مناطق جلگه‌ای نیز یخبندان موقتی پیش بینی کرد.


/ایرنا

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: