bazarnews

کد خبر: ۱۰۱۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
آکسفام اعلام کرد که ثروت ۱۰ مرد ثروتمند جهان در طول همه گیری کرونا افزایش یافته و همزمان فقر فقیران نیز بیشتر شده است.

به گزارش بازارنیوز، طبق گزارشی که روز دوشنبه منتشر شد، ۱۰ مرد ثروتمند جهان در دو سال نخست شیوع ویروس کرونا و همزمان با افزایش فقر و نابرابری، دارایی خود را دو برابر کردند.

آکسفام در نشستی که پیش از اجلاس مجازی رهبران جهان که تحت نظارت مجمع جهانی اقتصاد برگزار می‌شود، اعلام کرد دارایی این افراد از ۷۰۰ میلیارد دلار به ۱.۵ تریلیون دلار با نرخ متوسط ۱.۳ میلیارد دلار در روز افزایش یافته است.

آکسفام که کنفدراسیونی از موسسات خیریه است و بر کاهش فقر جهانی تمرکز دارد، گفت: ثروت میلیاردر‌ها در طول بحران همه‌گیری کرونا، در مقایسه با بحران اقتصاد جهانی در ۱۴ سال گذشته که اقتصاد جهان از بدترین رکود اقتصادی از زمان سقوط وال استریت در سال ۱۹۲۹ رنج می‌برد، افزایش یافته است.

آکسفام این نابرابری را «خشونت اقتصادی» نامید و گفت که نابرابری به دلیل عدم دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی، خشونت مبتنی بر جنسیت، گرسنگی و تغییرات آب و هوایی منجر به مرگ ۲۱ هزار نفر در روز می‌شود.

این مؤسسه خیریه اضافه کرد همه‌گیری کرونا، ۱۶۰ میلیون نفر را در فقر فرو برده است و اقلیت‌های قومی غیر سفید پوست و زنان بیشترین تأثیر را با افزایش نابرابری متحمل می‌شوند.

آکسفام خواستار انجام اصلاحات مالیاتی برای تامین بودجه تولید واکسن در سرتاسر جهان و همچنین مراقبت‌های بهداشتی، سازگاری با تغییرات آب و هوایی و کاهش خشونت مبتنی بر جنسیت برای کمک به نجات جان‌ها شد.

این گروه خاطرنشان کرد که محاسبات خود را در باره ثروت ثروتمندان جهان، بر اساس به روزترین و جامع‌ترین منابع داده موجود انجام داده است و از فهرست میلیاردر‌های ۲۰۲۱ که توسط مجله فوربز تهیه شده، استفاده کرده است.

فوربز ۱۰ فرد ثروتمند جهان را به شرح زیر فهرست کرده است: ایلان ماسک رئیس تسلا و اسپیس ایکس، جف بزوس از آمازون، لری پیج و سرگی برین بنیانگذاران گوگل، مارک زاکربرگ از فیس‌بوک، بیل گیتس و استیو بالمر -- مدیران عامل سابق مایکروسافت، لری الیسون مدیرعامل سابق اوراکل، وارن بافت سرمایه‌گذار آمریکایی، و برنارد آرنو رئیس گروه لوکس فرانسوی LVMH.





/بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: