bazarnews

کد خبر: ۱۰۱۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از احتمال استیضاح وزیر اقتصاد به دلیل عدم اقناع نمایندگان پیرامون بازار بورس، خبر داد.

احتمال استیضاح وزیر اقتصاد باری دیگر قوت گرفت/ خاندوزی موفق به اقناع نمایندگان در حوزه بورس نشده است

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «کاظم موسوی» نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی پیرامون آخرین رسیدگی‌های کمیسوین اقتصادی برای بهبود شرایط اقتصادی بورس اظهار کرد: اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هفته پیش جلسه‌ای را با حضور سید احسان خاندوزی وزیر محترم اقتصاد و مجید عشقی رئیس سازمان بورس اوراق بهادار برگزار کردند که در ان جلسه وکلای ملت به منظور حل هر چه سریع‌تر مشکلات بورس، راهکار‌هایی را به وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس ارائه دادند.


نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افرود: نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی طی جلسات اخیر تذکرات وراهکار‌های متعددی را برای تقویت زیر ساخت‌های بازار بورس به وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس ارائه داده‌اند تا بتوانند از طریق آن زمینه‌های لازم برای بهبود شرایط سهامداران خرد و در نتیجه نا امیدی ایشان نسبت به این بازار شود.


وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر نمایندگان به دنبال تعیین و تکلیف تامین خساراتی هستند که طی سال‌های اخیر نسبت به سهامداران خرد وارد شده است؛ در جلسات بورسی کمییون اقتصادی مجلس، به شخصه پیشنهاد من برای برآورد این موضوع استفاده از اوراق تبعی را رد کمیسیون اقتصادی پیشن‌ها کردم.


نماینده اردبیل خاطر نشان کرد: پیش‌بنی می‌شود که با استفاده از اوراق تبعی، سرمایه و سپرده سهامدران خرد در بازار بورس به نحوی در مقابل نوسانات بازار بورس بیمه شود؛ امیدواریم وضعیت آشفته بازار بورس با استفاده از تدابیری تا پایان سال ۱۴۰۰ نسبت ماه‌های اخیر از ثبات بیشتری برخوردار شود.


خاندوزی نتوانسته است نمایندگان را قانع کند


موسوی پیرامون خبر‌های ناشی از استیضاح وزیر اقتصاد توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل بی ثباتی‌های بازار بورس گفت: بهتر است که آقای خاندوزی در خصوص بازار بورس کمی بیشتر دقت و توجه داشته باشد و در این زمینه باید کمی دست به عصا تر اقدام کند چرا که از میان ۴۰ تا ۵۰ سوال‌های انجام شده از وزیر اقتصاد، اکثرا سوالات مرتبط با بازار بورس بوده است.


نایب رئیس کمیسیون اقتصادی در پایان تاکید کرد: امیدواریم که وزیر محترم اقتصاد و رئیس سازمان بورس اقدامات شایسته‌ای را برای حل مشکلات بازار بورس انجام دهند؛ در حال حاضر آقای خاندوزی موفق به اقناع نمایندگان در پاسخ به سوالات مرتبط با آینده  این بازار نشده است.


پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: