bazarnews

کد خبر: ۱۰۱۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی گفت: حدود یک‌هزار مگاوات واحد نیروگاهی جدید از شهریور ماه امسال تاکنون به شبکه سراسری برق کشور متصل شده است.

به گزارش بازارنیوز، «محسن طرزطلب» افزود: این واحد‌ها شامل بخش گاز نیروگاه‌های هنگام، ایران LNG و بخش بخار نیروگاه‌های جهرم، هریس و ارومیه بوده است.
وی ادامه داد: اکنون ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی ایران به ۷۰ هزار مگاوات رسیده است

۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه حرارتی جدید به شبکه برق کشور متصل شد

مدیرعامل برق حرارتی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مقرر شده است تا پایان امسال نیز یک‌هزار مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شود.
طرزطلب گفت: برای تامین پایدار برق پیک تابستان سال آینده مجموعا ۳۱ واحد نیروگاهی به ظرفیت چهار هزار و ۷۵۰ مگاوات وارد مدار خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر این تعداد پروژه به طور متوسط از پیشرفت ۷۱ درصدی برخوردار هستند.
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی برق حرارتی خاطرنشان کرد: طبق برنامه پیش‌بینی شده صنعت برق حرارتی علاوه بر احداث نیروگاه‌های جدید حدود یک‌هزار و ۱۱۳ مگاوات نیز از طریق ارتقای توان واحد‌های موجود به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده می‌شود.

یکی از برنامه‌های «علی اکبر محرابیان»، وزیر نیروی دولت سیزدهم در زمان آغاز به کار دولت، توسعه ظرفیت نیروگاهی کشور به میزان ۳۰ هزار مگاوات بود.

وی، همان زمان گفت که به منظور توسعه زیرساخت‌های تامین برق در کشور و جلوگیری از خاموشی‌های احتمالی، ۳۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی تا چهار سال آینده به شبکه برق کشور اضافه می‌شود.

محرابیان افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته ۱۰ هزار مگاوات از این ظرفیت توسط نیروگاه‌های جدید حرارتی و تبدیل واحد‌های سیکل ساده به سیکل‌ترکیبی، ۱۰ هزار مگاوات با سرمایه‌گذاری صنایع در بخش تولید برق و ۱۰ هزار مگاوات توسط نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین خواهد شد.

وی تاکید کرده است که برای تحقق این برنامه، تفاهم‌نامه‌ای برای احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی با صنایع منعقد شده است که این امر با حمایت وزارتخانه‌های نیرو و صمت عملیاتی خواهد شد.


/ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: