bazarnews

کد خبر: ۱۰۱۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از سهام تو در تو نهاد‌های دولتی در ایران‌خودرو گفت: منظور مجلس از خصوصی سازی صنعت ایران‌خودرو، صرفا واگذاری سهام اندک ایمیدرو نیست بلکه تاکید ما بر این است که تمامی مجموعه‌های دولتی سهیم در این گروه صنعتی، موظفند سهم خود را به بخش خصوصی واگذار کنند.

کلیپ اول جدی

گروه کشت و صنعت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛« علی جدی» عضو کمیسیون صنایع و معادن و مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون سهام سازمان‌‎های دولتی در گروه صنعتی ایران‌خودرو اظهار کرد: در حال حاضر مدیران و سیاست‌های کلی گروه ایران‌خودرو از سوی دولت تعیین می‌گردد . درست است که بخشی از سهام ایران‌خودرو متعلق به بانک‌ها ، گروه‌های زیر مجموعه این گروه(شرکت‌های کوچک عضو ایران‌خودرو) و ایمیدرو است، اما نکته حائز اهمیت این است که درصد قابل توجهی از سهام ایران خودرو در اختیار نهاد‌هایی است که درنهایت متعلق دولت هستند.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن و مجلس گفت: مجلس همواره تاکید بسزایی بر خروج دولت از صنعت خودرو کشور داشته و در راستا این امر منظور مجلس صرفا واگذاری سهام اندک(۶ درصد) ایمیدرو در ایران‌خودرو نیست بلکه تاکید ما (مجلس) بر این است که  تمامی مجموعه‌های دولتی سهیم در این گروه صنعتی باید سهم خود را به بخش خصوصی واگذار کنند.

 

مشروح این گفتگو را در کلیپ زیر مشاهده کنید:

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: