bazarnews

کد خبر: ۱۰۱۶۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
کشور کانادا نیز همانند سایر کشورهای دنیا از استان های مختلفی تشکیل شده است. یکی از استان های پرطرفدار کشور کانادا جهت مهاجرت استان کبک می باشد که در بخش‌های شمالی این کشور واقع شده است. زبان رسمی مردم این استان فرانسوی می باشد. در نتیجه افرادی که به زبان فرانسوی مسلط هستند معمولاً برای  مهاجرت استان کبک کانادا را انتخاب می نمایند.

یکی از کشورهایی که اغلب ایرانیان تمایل به مهاجرت به آن را دارند کشور کانادا می باشد و تقریبا اغلب افرادی که قصد مهاجرت از ایران را دارند برای مهاجرت کشور کانادا را به عنوان مقصد برمی‌گزینند. دلایل زیادی موجب شده که ایرانیان به این کشور علاقه‌مند شوند و این کشور را به عنوان مقصد مهاجرتی خود برگزینند که از آن جمله می توانیم به اقتصاد بسیار خوب و پایدار این کشور که سبب شده تا موقعیت کاری خوب و مناسبی در این کشور به وجود آید و کشور از اقتصاد پایداری برخوردار باشد اشاره نماییم.

 البته عوامل دیگری نظیر قوانین مهاجرتی ایده آل و وجود دانشگاه های خوب جهت تحصیل نیز از دیگر دلایلی است که سبب محبوبیت این کشور جهت مهاجرت شده است. این کشور دارای اقتصاد بسیار پایدار و قوی می باشد و همین موضوع سبب شده تا ساکنان این کشور بتوانند زندگی خوب و ایده آلی را از نظر اقتصادی دارا باشند. پول  این کشور که از آن برای انجام فعالیت‌های اقتصادی مختلف استفاده می‌شود دلار کانادا می‌باشد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید دلار کانادا جزو معتبرترین ارزهای دنیا به شمار می رود و بر مبنای اطلاعات به دست آمده دلار کانادا در رتبه هفتم از پرمعامله ترین ارزهای بازار جهانی رتبه بندی شده است.

در ادامه با ما همراه باشید تا قیمت دلار کانادا در کبک را برای شما شرح دهیم.

کشور کانادا نیز همانند سایر کشورهای دنیا از استان های مختلفی تشکیل شده است. یکی از استان های پرطرفدار کشور کانادا جهت مهاجرت استان کبک می باشد که در بخش‌های شمالی این کشور واقع شده است. زبان رسمی مردم این استان فرانسوی می باشد. در نتیجه افرادی که به زبان فرانسوی مسلط هستند معمولاً برای  مهاجرت استان کبک کانادا را انتخاب می نمایند.

 چنانچه قصد مهاجرت به کبک را دارید بهتر است خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید. چرا که ما در این مطلب قصد داریم تا ارزش دلار این استان و یکسری مفاهیم اقتصادی که در داد و ستد های شما به دردتان می‌خورد را برای شما عنوان کنیم تا بتوانید دید جامع تری نسبت به این موضوع پیدا کنید.

همچنین بخوانید: صرافی های مونترال

دلار کانادا در کبک

واحد پولی رایج در کشور کانادا دلار کانادا می باشد که این دلار در بازارهای بین المللی با نماد CAD معروف شده است. همانطور که پیشتر نیز عنوان کردیم این دلار از ارزش بالایی برخوردار می باشد و به دلیل رتبه بسیار خوبی که در بازارهای بین‌المللی داراست امروز شاهد ذخیره این دلار به عنوان ارز در بانک های سراسر دنیا هستیم.

 به جرأت می‌توان گفت که دلار کانادا جزو مهم‌ترین ارز‌هایی است که در معاملات بین‌المللی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موضوع یکی از دلایل مهم و موثر بر قوی شدن اقتصاد کانادا می باشد. شما با در دست داشتن دلار کانادا می توانید معامله های بین المللی خود را به راحتی انجام دهید و خیالتان از بابت حفظ ارزش پولتان کاملاً راحت خواهد بود.

 البته این دلار از سال ۱۸۷۱ در کشور کانادا رایج و مرسوم شد و پیش از آن معمولاً از پوند جهت انجام معاملات در بخش‌های مختلف کانادا بهره گرفته می شد. اما از این سال به بعد دولت فدرال کشور کانادا با تصویب قوانینی پول رایج کشور را تغییر داد. بر مبنای قانونی که در این سال تصویب شد کلیه معاملاتی که در کشور کانادا انجام می‌شود توسط دلار کانادایی قابل انجام می باشد به همین خاطر استان های مختلف این کشور نظیر کبک و کلگری ارز مورد معامله خود را به کل تغییر دادند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید این دلار در ضرابخانه سلطنتی کشور کانادا ضرب می گردد و سپس برای توزیع در اختیار بانک مرکزی قرار میگیرد.

نرخ دلار کانادا در کبک

همانطور که در مطالب قبلی هم به آن اشاره کردیم وظیفه توزیع دلار به عهده بانک مرکزی کانادا می باشد. بانک مرکزی کانادا همچنین کار تعیین نرخ دلار کانادا در استانهای مختلف را بر عهده دارد. البته وجود شرایط مختلف در زمانهای گوناگون می تواند بر قیمت دلار کانادا در کبک تاثیر بگذارد و قیمت آن را بالا و پایین ببرد. از جمله عواملی که بر روی قیمت دلار کانادا در کبک تاثیر گذار هستند می‌توان به بالا پایین شدن قیمت طلا و سایر فلزات گرانبها در بازار اشاره نمود.

 علاوه بر این قیمت نفت خام نیز بر روی قیمت دلار کانادا تاثیر مستقیم می‌گذارد. به طور کلی هرچه نرخ صادرات کشور کانادا افزایش پیدا کند، نرخ دلار کانادا در استان‌های مختلف نظیر کبک نیز افزایش پیدا خواهد کرد و این به نفع ساکنین این شهرها خواهد بود. به دلیل اینکه شرایط حاکم بر کشور کانادا شرایط خوب و ایده آلیست، در نتیجه در سال های گذشته نرخ دلار کانادا در کبک اغلب مثبت و افزایشی بوده است. دلار کانادا یکی از رقبای سرسخت دلار آمریکا می باشد و امروزه بسیاری از اقتصاددانان در دنیا به مقایسه دلار آمریکا با دلار کانادا می پردازند.

نرخ دلار کانادا امروز در کبک

افرادی که تمایل به مهاجرت به کانادا را دارند بهتر است پیش از انجام این کار کمی اطلاعات خود را در رابطه با واحد پولی این کشور و ارزش آن افزایش دهند. در این کشور مبالغی نظیر یک دلار و دو دلار دیگر به صورت اسکناس چاپ نمی گردد و این موارد به صورت سکه ضرب می شوند. در کانادا به سکه های یک دلاری لونی هم می‌گویند. دلیل این امر هم این است که بر روی یک سمت سکه تصویر لونی (پرنده آبزی) حکاکی شده است و همین موضوع دلیل نامگذاری این سکه به لونی می باشد.

در کشور کانادا اسکناس های ۵، ۱۰، ۲۰ و ۵۰ دلاری جزو پرکاربردترین اسکناس های کشور به شمار می‌روند که از آنها برای خرید و فروش های روزمره بهره گرفته می شود از آن جایی که کشور کانادا برای مدت زمان تقریبی بیش از ۷ سال است که درصد تورمش از یک درصد بیشتر نشده، همین موضوع سبب شده تا کشور کانادا از نظر اقتصادی شرایط بسیار مساعدی را داشته باشد. دلاری که در کشور کانادا مورد استفاده قرار می گیرد منحصراً مخصوص به همین کشور می باشد و ثابت بودن نرخ آن در استان های مختلف نظیر کبک نشان‌دهنده قدرت بالای این ارز با ارزش است.

قیمت روز دلار کانادا در کبک

به طور کلی عوامل مختلفی منجر به نوسان نرخ دلار کانادا می شود. از آنجایی که این دلار از ثبات بسیار بالایی برخوردار می‌باشد و پیش‌بینی قیمت آن کار چندان سختی نیست. به طور کلی یکی از وظایف بانک مرکزی کانادا انتشار روزانه قیمت مبادله این دلار می‌باشد. به همین خاطر برای اطلاع کسب کردن از قیمت روزانه این ارز علاوه بر اینکه می‌توانید به صرافی های معتبر مراجعه کنید می توانید از طریق خبرگزاری های رسمی نیز قیمت روز این ارز را به دست بیاورید.

به طور کلی همیشه قیمت خرید و فروش دلار کانادا با یکدیگر متفاوت می باشد. دلیل این امر هم این است که صرافی ها جهت انتقال این دلار مبلغی را به عنوان کارمزد برای خود در نظر می‌گیرند و همین موضوع سبب شده تا تفاوت در قیمت خرید و فروش این دلار به وجود بیاید.

از دیگر عواملی که بر روی قیمت روز دلار کانادا در کبک و سایر استان‌های کشور تاثیرگذار می‌باشد می‌توان به نرخ تورم اشاره نمود. این امر بدین معنی است که چنانچه قیمت کالاها و اجناس مختلف در این استان افزایش پیدا کند، از آنجایی که توانایی مردم جهت خرید کالاهای مختلف کاهش پیدا خواهد کرد، در نتیجه قیمت دلار نیز دچار نوسان می‌گردد. به‌طور کلی عدم کنترل تورم در هر کشوری می‌تواند یک موضوع بسیار خطرناک و جدی جهت ضربه زدن به اقتصاد آن کشور تلقی شود و در طولانی مدت مردم جامعه را دچار فقر کند.

از دیگر عوامل مهمی که بر روی قیمت روز این ارز تاثیرگذار هستند می‌توان به صادرات یا واردات کالا اشاره نمود. این دو با یکدیگر در دو کفه مختلف ترازو قرار دارند. یعنی هرچه صادرات کالا افزایش پیدا کند، نرخ دلار کانادا نسبت به سایر ارزهای دنیا افزایش پیدا خواهد کرد. اما برعکس هر چه واردات کالا به کشور بیشتر شود نرخ دلار کانادا در کبک نسبت به سایر ارزهای جهان کاهش پیدا خواهد کرد که این به ضرر کشور تمام خواهد شد.

بهره وری کشور را نیز می‌توان از دیگر عوامل موثر بر روی قیمت روز دلار کانادا عنوان نمود. این امر بدین معنی است که هر چه استان‌های مختلف کانادا نظیر کبک در معاملات جهانی بیشتر حضور پیدا کنند، نهایتاً بهره‌وری کشور افزایش پیدا خواهد کرد و این امر نهایتاً منجر به پر ارزش شدن قیمت این دلار در دنیا خواهد شد.

قیمت ارز کانادا در کبک

چنانچه قصد نقل و انتقال پول از استان کبک کانادا به کشور ایران را دارید حتماً می‌بایست از قیمت لحظه ای ارز کانادا اطلاع کسب کنید. همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره کردیم اطلاع رسانی قیمت روزانه ارز کانادا در کبک و سایر استانها به وسیله بانک مرکزی انجام می‌شود که شما از طریق مراجعه به صرافی ها و خبرگزاری های رسمی می توانید از آن اطلاع کسب کنید. بعد از اینکه از قیمت روز این ارز اطلاع کسب کردید، با مراجعه به یک صرافی معتبر می توانید کار انتقال ارز را انجام دهید.

 از آنجایی که کشور ایران با تحریم های مالی بسیاری مواجه می باشد، راه‌های انتقال پول به ایران بسیار محدود شده و تنها راه انتقال پول همین صرافی ها هستند.  بنابراین شما به ناچار فقط می بایست از طریق صرافی‌ها کار انتقال پول خود را انجام دهید. توصیه ما به شما این است که در انتخاب صرافی دقت زیادی به خرج دهید و صرافی ای را انتخاب کنید که کاملاً مورد اعتماد و اطمینان باشد. صرافی‌هایی که از امنیت بالایی برخوردار هستند مناسب ترین گزینه برای انتقال پول به شمار می روند.  علاوه بر این پیش از آنکه کارهای ارزی خود را انجام دهید اقدام به پرسیدن کارمزد صرافی های مختلف نمایید و با بررسی آنها، صرافی ای را انتخاب نمایید که نرخ کارمزد پایین تری دریافت کند تا شما بتوانید پول خود را به بهترین حالت ممکن و با پرداخت کارمزد پایین انتقال دهید.

انتقال پول توسط صرافی‌های مورد اعتماد و معتبر به شما این اطمینان را می دهد تا بتوانید حواله های ارزی و کارهای انتقال ارز خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به راحتی انجام دهید. علاوه بر این بسیاری از صرافی هایی که در این استان مشغول فعالیت هستند با راه اندازی وب سایت به مشتریان خود این امکان را داده اند تا بتوانند از خدمات غیرحضوری این صرافی ها بهره مند شوند و کارهای خود را به صورت غیر حضوری و  به راحتی انجام دهند.

نکته مهم آخری که در این خصوص می‌توانیم برای شما عنوان کنیم این است که پیش از اینکه برای انجام کارهای مربوط به انتقال ارز یا حواله های ارزی به صرافی ها مراجعه کنید بهتر است یک سری اصطلاحات رایجی که در صرافی ها به کار برده می شود نظیر نرخ خرید و فروش، نرخ اسکناس و غیره را آشنایی کسب کنید تا با دید بازتری عمل نمایید و امکان تقلب و کلاهبرداری از شما با داشتن اطلاعات کافی و جامع بسیار پایین‌تر خواهد آمد.

برچسب ها: قیمت دلار ، کانادا ، کبک
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: