bazarnews

کد خبر: ۱۰۱۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۰
مردم کشور‌های قزاقستان، ازبکستان و قرقیزستان در آسیای مرکزی امروز (سه‌شنبه) پس از قطع یک خط اصلی برق در قزاقستان دچار خاموشی در شهر‌های بزرگ شدند.

به گزارش بازارنیوز، مردم کشور‌های قزاقستان، ازبکستان و قرقیزستان در آسیای مرکزی روز سه‌شنبه پس از قطع یک خط اصلی برق در قزاقستان دچار خاموشی در شهر‌های بزرگ شدند.

شبکه‌های برق این سه کشور به هم متصل هستند و از طریق قزاقستان به شبکه برق روسیه متصل می‌شوند که می‌توانند از آن برای پوشش کمبود‌های غیرمنتظره استفاده کنند.

اپراتور شبکه برق کیگاک KEGOC اعلام کرد که خط برق شمال-جنوب قزاقستان که شهر‌های پرجمعیت در جنوب قزاقستان و دو همسایه آن را به نیروگاه‌های اصلی برق در شمال قزاقستان و شبکه روسیه متصل می‌کند، صبح روز سه شنبه به دلیل "عدم تعادل اضطراری" در بخش آسیای مرکزی از این شبکه قطع شد.

این خاموشی باعث مشکلات فراوانی در سراسر این منطقه طی چندین ساعت شد. مشکلاتی مانند گیرکردن قطار‌های مترو در تونل‌ها و اسکی‌بازان در آسانسورها، بسته شدن فرودگاه‌ها، خاموش شدن پمپ‌های گرمایش شهری و آب لوله‌کشی و خاموش شدن چراغ‌های راهنمایی.

این در حالی بود که هیچ یک از این سه کشور مشکلی در مورد نیروگاه‌های خود گزارش نکردند که بتواند باعث عدم تعادل شود.

طبق سندی که یکی از ماینر‌های محلی به صورت آنلاین منتشر کرده است، قزاقستان که قبلاً به دلیل هجوم ماینر‌های ارز‌های دیجیتال با کمبود برق مواجه بوده، به طور معمول دچار قطعی برق می‌شود و این کار را از ۲۴ ژانویه تا پایان ماه انجام داده است.





/رویترز

برچسب ها: قزاقستان ، برق ، انرژی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: