bazarnews

کد خبر: ۱۰۱۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی ایران گفت: اکنون ایران جزو هفت کشور تولیدکننده طلا و جواهر است، همچنین به دلیل ذائقه و سنت دیرینه مردم جزو کشور‌های پرمصرف در این زمینه به شمار می‌رود.

به گزارش بازارنیوز، «سید حجت شفائی» امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در وزارت صنعت، معدن و تجارت و سند ۱۴۰۴ به موضوع طلا و جواهر پرداخته شده است، گفت: اگر زیرساخت‌ها تامین و این سند اجرایی و عملیاتی شود، صادرت در کشورمان رونق می‌گیرد.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی ایران، خاطرنشان‌کرد: در این سند تسهیل گری در تولید و صادرات دیده شده است.

این مقام صنفی تصریح‌کرد: رابطه اقتصادی کشورمان با روسیه، در رونق صنعت طلا و جواهر تاثیرگذار است و این ارتباطات به صورت قطع تاثیر مثبتی بر روی این صنعت خواهد گذاشت.

وی افزود: اکنون در صنعت طلا و جواهر با ارمنستان، یکی دیگر از کشور‌های عضو این اتحادیه رابطه خوبی داریم. این کشور خواستار مشارکت در تولید و راه اندازی کارخانه تراش الماس با ایران است که در این زمینه قرار است تیمی به ارمنستان اعزام شود و شرایط را بررسی کند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی ایران با اشاره به اینکه تولیدات کشورمان در این صنعت از نظر کمی و کیفی خوب است، گفت: در صورتی که زیرساخت‌ها فراهم شود، ظرفیت صادراتی خوبی به کشور‌های هدف وجود دارد.

وی ادامه‌داد: تغییر نگاه دولتمردان به بخش صنعت طلا و جواهر و همراهی سازمان‌های مربوطه نقش مهمی در تسهیل‌گری تولید و اشتغال در این صنعت ایجاد می‌کند.

شفائی خاطرنشان‌کرد: کشور‌هایی در بخش طلا و جواهر موفق هستند که دولتمردان همسو با این بخش بوده و زیرساخت‌ها را فراهم کنند. اکنون نیز هماهنگی خوبی بین این اتحادیه و شهرک‌های صنعتی استان تهران وجود دارد.

وی با بیان اینکه صنعت طلای کشورمان از سوی آمریکایی‌ها تحریم‌شده، تصریح‌کرد: این امر سبب شده تا در سه سال گذشته صادراتی به کشور‌های مختلف نداشته و برای تامین مواد اولیه و واردات مشکل داشته باشیم؛ این درحالی است که قبل از تحریم‌ها صادرات خوبی به چین، آلمان، ترکیه و امارات داشتیم.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی ایران بیان‌داشت: همچنین بخشی از آیین نامه‌ها مشکلاتی را به وجود آورد است که نیاز به اصلاح و بازنگری در بخش گمرک و استاندارد دارد.

وی با تاکید بر اینکه معادن طلای زیادی در کشور داریم، گفت: اگر زیرساخت‌ها فراهم شود و شاهد همکاری سازمان‌ها و دولتمردان در معافیت ورود تجهیزات و ارز داشته باشیم، صنعت طلا و جواهر اشتغال‌زایی و ارزآوری فراوانی برای کشورمان در جهت توسعه اقتصادی خواهد داشت.

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته

شفائی از برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین المللی طلا، نقره، جواهر، ساعت و صنایع وابسته خبر داد و افزود: این رویداد از ۹ تا ۱۲ بهمن‌ماه در محل دائم نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور ۱۲۰ شرکت داخلی و ۱۰ شرکت خارجی برگزار می‌شود.

شفائی بیان‌داشت: در این رویداد انواع محصولات جواهر، نقره، سنگ‌های قیمتی، ماشین آلات، ابزارآلات و تجهیزات مربوط به طراحی و تولید طلا در فضایی به وسعت بیش از ۱۳ هزار متر در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.





/ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: