bazarnews

کد خبر: ۱۰۱۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
در ۳ سال اخیر اتفاق افتاد؛
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با هدف حفظ اراضی کشاورزی در سه سال اخیر نسبت به شناسایی ۲ هزار و ۲۰۵ هکتار تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی اقدام شده است.

یاور میرزایی صبح شنبه در مراسم گرامیداشت روز ملی اراضی کشاورزی در اردبیل اظهار کرد: ۲۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی تاکنون نقشه برداری شده که از این تعداد برای ۸۰ هزار هکتار با هدف تثبیت، صدور سند مالکیت انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با تحویل اسناد تک برگی از سوی ثبت اسناد استان تلاش بر این بوده تا کشاورزان از مزایای این طرح استفاده کنند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در همه شهرستان‌ها صدور اسناد تک برگی برای اراضی کشاورزی آغاز شده و سعی بر این است تا از این طریق تثبیت مالکیت و صیانت از اراضی کشاورزی انجام شود.

میرزایی بیان کرد: سازمان حفظ اراضی ملی سعی دارد تا با هدف پاسداری از اراضی کشاورزی جلوی تغییر کاربری‌های غیرمجاز را بگیرد که شناسایی دو هزار و ۲۰۵ هکتار اراضی که دچار تغییر کاربری غیرمجاز شده بودند در استان اردبیل انجام شده است.

وی افزود: از این تعداد برای ۸۰ درصد تشکیل پرونده انجام شده و نسبت به اجرای قانون ماده ۱۰ اقدام شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از تشکیل و راه اندازی یگان حفظ اراضی کشاورزی خبر داد و تصریح کرد: در قالب ۲۵ نفر نیرو در همه شهرستان‌ها این یگان فعالیت خود را انجام می‌دهد و هموطنان می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۱ تخلفات به ویژه تغییر کاربری اراضی کشاورزی را اطلاع دهند.

میرزایی ادامه داد: در هر شهرستان یک نفر کارشناس و یک نفر راننده در قالب این یگان فعالیت می‌کنند تا زیر نظر ستاد استانی بتوانند وظیفه حفظ و حراست از اراضی کشاورزی و صیانت از حقوق بهره برداران را انجام دهند.

وی گفت: با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها تشکیل پرونده و اخذ مجوز همچنین استعلامات انجام می‌شود تا شرایط مطلوبی را در فرآیند صیانت از اراضی ملی و تغییر کاربری‌ها به شکل قانونی شاهد باشیم.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل سالروز تشکیل سازمان اراضی ملی را در سال ۷۱ یادآور شد و بیان کرد: با ادغام هیئت ۷ نفره مرکزی و اصلاحات اراضی این سازمان شکل گرفت که مهمترین فعالیت آن تثبیت اراضی، صدور سند مالکیت در اراضی کشاورزی و تعیین تکلیف در این حوزه بوده است.

برچسب ها: کشاورزی ، اردبیل ، جهاد
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: