bazarnews

کد خبر: ۱۰۱۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
خوردوسازی فردا موتور روز گذشته در مراسم رونمایی رسمی از محصول FMC T۵ خود قیمت نجومی یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی را برای این خودرو اعلام کرد در حالی که این خودرو در بازار چین با نرخ ارز نیمایی حدود ۴۴۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. خودرو T۵ فردا موتور در تست مؤسسه ایمنی کشور چین تنها سه ستاره ایمنی کسب کره است و تعداد ۱۰ هزار دستگاه از این مدل خودرو در سال گذشته میلادی در چین به فروش رسیده است که این آمار فروش در بازار چین یک شکست بزرگ محسوب می‌شود.

روز گذشته خودرو جدید FMC T۵ شرکت خودروسازی فردا موتور به طور رسمی رونمایی شد و قرار است طرح فروش این خودرو طی چند روز آینده اجرا شود و اولین سری مدل خودرو به مشتریان تحویل داده شود.
در این مراسم مدیران این خودروسازی قیمت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی را برای این خودرو چینی اعلام کردند که با توجه به شیوه خودروسازان خصوصی در خصوص فرآیند قیمت گذاری غیر منطقی برای محصولات خود این خودرو نیز همانند تیگو ۸ پرو مدیران خودور قیمت میلیاردی برای آن اعلام شد که باعث انتقاد کارشناسان خودرو و مردم شده است.
خودرو FMC T۵ که محصول سال ۲۰۲۰ شرکت دانگ فنگ است با نام تجاری T۵ در بازار چین، با موتور ۱.۵ لیتر توربو نسبت به آپشن‌های ارائه شده بین ۱۱۰ تا ۱۳۰ هزار یوآن یا ۱۸ تا ۲۰ هزار دلار عرضه می‌شود که با در نظر گرفتن دلار آزاد ۲۸ هزار تومانی حدود ۵۰۴ میلیون تومان در بازار چین به فروش می‌رسد و بر اساس نرخ دلار نیمایی که این خودروسازان خصوص با این نرخ دلار اقدام به واردات کرده‌اند، نرخ فروش این خودرو در بازار چین نت‌ها ۴۴۰ میلیون تومان خواهد بود که با توجه به قیمت اعلام شده یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی این خودرو بیش از دو برابر قیمت واقعی آن به بازار خودرو داخلی عرضه خواهد شد.
خودرو T۵ فردا موتور در تست تصادف مؤسسه ایمنی کشور چین (CNCAP) تنها سه ستاره ایمنی کسب کره است همانند بیشتر خودرو‌های چینی تازه وارد ایران از موتور ۱۵۰۰ سی‌سی توربو شارژ استفاده می‌کند. همچنین تعداد ۱۰ هزار دستگاه از این مدل خودرو در سال گذشته میلادی در چین به فروش رسیده است که این آمار فروش در بازار خودرو چین یک شکست بزرگ برای این خودرو محسوب می‌شود.
این خودروساز برای محصول قبلی خود به نام FARDA SX۵ نیز قیمت برابر با ۷۵۰ ملیون تومان اعلام کرده بود که بر اساس قیمت آن در بازار چین این خودرو نیز با بیش از ۲.۵ برابر قیمت به مردم فروخته شده است.
عدم نظارت بر فرآیند قیمت گذاری خودرو‌های مونتاژی خودروسازان خصوصی باعث شده است این شرکت‌ها بودن توجه به امکانات و ارزش واقعی خودرو قیمت‌های غیر منطقی برای محصولات وارداتی خود اعلام کنند و یک مسابقه افزایش قیمت میلیاردی بین آن‌ها شروع شده است.
با توجه به اینکه سازمان حمایت از مصرف کننده هفته گذشته نسبت به قیمت گذاری خودرو تیگو۸ پرو مدیران خودرو ورود کرد و برای شفافیت بیشتر در نحوه قیمت گذاری جلو فروش این خودرو را گرفته است با در نظر گرفتن قیمت غیر منطقی خودرو جدید فردا موتور و قبل از اجرای طرح فروش این خودرو به مردم انتظار می‌رود فرآیند قیمت گذاری این خودرو نیز مورد بررسی و نظارت قرار بگیرد.
با توجه به شرایط موجود بازار و عملکرد خودروسازان خصوصی باید از طریق دولت نظارت بیشتر و دقیق بر شیوه قیمت گذاری محصولات این شرکت‌ها انجام گیرید تا این چنین قیمت‌های نجومی برای محصول جدید اعلام نشود و شاهد افزایش قیمت پی در پی قیمت خودرو‌های این خودروسازان بدون مرجع قانونی نباشیم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: