bazarnews

کد خبر: ۱۰۱۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۲۹ هزار و ۶۰۸ واحد همراه شد.

به گزارش بازارنیوز، بورس اوراق بهادار تهران امروز در اولین روز هفته دوم بهمن ماه به روند رو به رشد به خود ادامه داد، به گونه‌ای که شاخص کل بورس در پایان معاملات با افزایش ۲۹ هزار و ۶۰۸ واحد به رقم یک میلیون و ۲۵۸ هزار و ۹۷۶ واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن، امروز با افزایش ۶ هزار ۶۸۲ واحد به رقم ۳۲۵ هزار و ۱۳۸ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۳۳ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۴.۲۵ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۰۹ هزار فقره معامله و به ارزش ۶.۴ هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس به رنگ سبز درآمدند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی هر کدام ۲.۴۱ درصد رشد کردند.

همچنین شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن ۲ درصد افزایش یافتند. شاخص آزاد شناور ۲.۴۹ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۲.۸۶ درصد ارتقا یافت و شاخص بازار دوم بورس ۱.۸۶ درصد رشد کرد.

امروز نماد‌های فولاد مبارکه، ملی مس، پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی پارس، گسترش نفت و گاز پارسیان، س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین و سرمایه‌گذاری‌غدیر به ترتیب بیشتری اثر افزایشی بر شاخص بورس را داشتند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با افزایش ۳۲۰ واحد به رقم ۱۷ هزار و ۳۵۴ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از ۹۶۱ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس نیز به عدد ۳۰۹ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

امروز معامله گران در فرابورس ایران بیش از ۵.۲ میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۱۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۳۷۱ میلیارد تومان دادوستد کردند. با احتساب ارزش معاملات فرابورس امروز ارزش معاملات دو بازار از ۶.۴ هزار میلیارد تومان فراتر رفت.

نماد‌های آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، صبا تامین، بیمه پاسارگاد، پالایش نفت لاوان، پالایش نفت شیراز و شرکت آهن و فولاد ارفع به ترتیب بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشتند.

امروز نیز بازار سرمایه روند به روند صعودی خود ادامه داد تا امیدواری سهامداران خرد و حقیقی بیشتر از قبل شود.

کارشناسان معتقدند، بازار سرمایه یک بازار پر از ریسک است و سرمایه‌گذاران باید بدانند ریسک و نوسان جزو ذات بازار سرمایه است، بنابراین بهتر است سرمایه‌گذاران ابتدا از طریق صندوق‌های با درآمد ثابت وارد شوند و همچنین سرمایه‌گذاری در بورس یک فرایند بلندمدت حداقل ۴ تا ۵ ساله است و نمی‌توان از بازار امید سود زودبازده داشت.



/فارس

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: