bazarnews

کد خبر: ۱۰۱۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
معاون جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه حدود ۱۸.۷ میلیون هکتار اراضی کشاورزی نیازمند تعیین تکلیف است، گفت: تا کنون فقط چهار درصد زمین‌های کشاورزی کشور سنددار شده‌اند و صدور سند برای تمام اراضی در دستور کار دولت قرار دارد.

محمدعلی شجاعی روز شنبه در حاشیه نخستین جلسه قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی در استان زنجان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نبود سند فضایی برای سودجویی و زمین خواری ایجاد می‌کند، افزود: از طرفی نداشتن سند موجب شده زمین‌های کشاورزان ما که نسل اندر نسل در آن‌ها کشاورزی می‌کنند، بدون تکلیف بماند.

وی به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص تعیین تکلیف اراضی کشاروزی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم این است که تا پایان دولت موضوع سند دار کردن اراضی کشاورزی را در سطح کشور به انجام برساند.

شجاعی گفت: این موضوع در واقع وعده حاکمیت است، یکی از اشکالاتی که تا حالا در سنددار کردن زمین‌های کشاورزی انجام نشده این است که ما فکر می‌کردیم یک دستگاه متولی این موضوع است در حالی که کلیه اجزای حاکمیت در کشور و در استان‌ها باید برای این موضوع پای کار بیایند.

وی از تشکیل قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی در استان‌ها خبرداد و گفت: رییس جمهور بر سند دار کردن اراضی کشاورزی تاکید موکد دارد و در این راستا طی نامه‌ای که از سوی وزیر جهاد کشاورزی به استانداران ارسال شده، در تمامی استان‌ها قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی تشکیل خواهد شد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده و موفقیت‌های به دست آمده در استان زنجان در زمینه صدور اسناد برای اراضی کشاورزی، اظهار داشت: زنجان در این زمینه، استان پیشتاز کشور است.

شجاعی از جشن سنددار شدن اراضی کشاورزی در شهرستان‌های خرمدره و سلطانیه در استان زنجان همزمان با ۲۲ بهمن امسال خبرداد و افزود: علاوه بر این، مدت زمان ۱۸ ماهه‌ای تعیین شده تا همه اراضی کشاورزی در استان زنجان سنددار شوند.

برای حل مشکل اراضی شریف آبد ابهر از اختیارات سازمان امور اراضی کشور استفاده خواهیم کرد

رئیس سازمان امور اراضی کشور در خصوص مشکل سند و مالکیت در برخی اراضی شریف آباد ابهر گفت: در این خصوص به طور استثا از اختیارات خود برای حل مشکل اراضی کشاورزی استفاده خواهیم کرد تا حق و عدالت در آن منطقه برقرار شود.

شجاعی افزود: ما می‌خواهیم با تأنی و بدون هیچ گونه شتابی، این مشکل چندین ساله را حل کنیم.

وی اظهار داشت: یک کار کارشناسی در حال انجام است و امیدواریم هر چه زودتر بتوانیم درخواست شهروندان این منطقه را در خصوص تعیین تکلیف اراضی به انجام برسانیم.

/ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: