bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از هشت برابر شدن اعتبار مشاغل خانگی در این استان خبر داد و گفت: امسال ۴۷ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یافت در حالی که سال قبل این رقم ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود.

غلامرضا اشرفی روز شنبه در نشست خبری اعلام برنامه‌های کارگروه کارگری و کارآفرینی ستاد دهه فجر استان خراسان جنوبی افزود: ۳۵۳ مجوز فعالیت مشاغل خانگی از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان صادر شده است.

وی گفت: از مجموع مجوزهای صادر شده، ۱۹۰ مجوز در قالب مستقل بوده و ۱۶۳ درخواست در حوزه مشاغل خانگی به‌صورت پشتیبان حقیقی و حقوقی با هزار و ۴۶۹ نفر زیر پوشش مجوز دریافت کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: از مجموع ۱۹۰ مجوز صادر شده به‌صورت مستقل توسط دستگاه‌های اجرایی، بیشترین مجوز مستقل و پشتیبان به ترتیب ۱۱۲ و ۵۶ مجوز در رشته فعالیت‌های صنعت، معدن و تجارت بوده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال ۱۹۰ طرح مشاغل خانگی به بانک‌های عامل رفاه کارگران و توسعه تعاون معرفی شد که ۱۰۳ طرح به مبلغ ۱۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده است.

اشرفی به طرح پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری اشاره کرد و گفت: در مجموع تاکنون تسهیلات سه هزار و ۱۲۴ طرح توسط پنج بانک و موسسه عامل در استان پرداخت شده که زمینه اشتغال هفت هزار و ۱۲۹ نفر را فراهم کرده است.

وی از تشکیل ۳۴ تعاونی از ابتدای سال جاری نیز خبر داد و افزود: این تعاونی‌ها در گرایش‌های تولیدی - توزیعی، خدمات، صنعتی و کشاورزی با ایجاد ۵۴۱ فرصت شغلی در استان شروع به فعالیت کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۹۸۸ تعاونی در این استان بیان کرد: تعاونی‌های فعال با سرمایه فعلی ۵۶۰ میلیارد و ۴۸۵ میلیون ریال در حال فعالیت بوده و از این محل ۹ هزار و ۶۹۴ فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.

وی همچنین تعهد اشتغال استان خراسان جنوبی توسط ۲۲ دستگاه اجرایی در سال جاری را ۱۱ هزار و ۳۶۱ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون ۹۰ درصد این تعهد محقق شده است.

اشرفی افزود: با آغاز شیوع ویروس کرونا و تبعات ناشی از آن ۶ هزار و ۳۰۰ نیروی کار استان تعدیل شدند که از این تعداد پس از ۲ ماه بیش از پنج هزار و ۵۰۰ نفر به کار بازگشتند و عده‌ای نیز از بیمه بیکاری استفاده کردند.

وی به برنامه‌های کارگروه کارگری و کارآفرینی ستاد دهه فجر اشاره کرد و گفت: همزمان با دهه فجر ۲۶ پروژه توسط دستگاه‌های عضو کارگروه کارگری و کارآفرینی در استان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: برای این طرح‌ها ۸۰۸ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و با بهره‌برداری از آنها زمینه اشتغال پایدار ۲۸۰ نفر در این استان فراهم می‌شود.

وی افزود: افتتاح پروژه آب‌درمانی موسسه خیریه توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) با ۲۳ میلیارد ریال، طرح‌های اشتغال بنیاد علوی با ۱۰۰ میلیارد ریال، طرح‌های بنیاد برکت با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال و طرح‌های اشتغال معلولان و مددجویان بهزیستی با ۱۷۵ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال از جمله طرح‌های شاخص استانی است.

اشرفی با بیان اینکه در ایام دهه فجر امسال ۵۰ برنامه محوری در استان برگزار می‌شود اظهار داشت: این برنامه‌ها با محوریت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، انجمن صنفی کارگران ساختمانی، اتاق اصناف، تامین اجتماعی، بهزیستی، آموزش فنی و حرفه‌ای، بانک رفاه، صندوق بیمه کشاورزی و سایر دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته شده است.

وی از برپایی ۴۳ میز خدمت در نماز جمعه و مساجد استان خبر داد و گفت: دستگاه‌های عضو کارگروه کارگران و کارآفرینی استان با هدف رفع مشکلات جامعه هدف نسبت به برپایی میز خدمت در مساجد مرکز و شهرستان‌های استان اقدام می‌کنند.

/ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: