bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: کمیسیون تلفیق با توجه به عدم روشن بودن طرح دولت و عدم ارائه طرح مکتوب قابل استناد، با حذف ارز ترجیحی موافقت نکرد.

به گزارش بازارنیوز، رحیم زارع در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه عصر امروز (شنبه ۹ بهمن ماه) کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: کمیسیون تلفیق با توجه به عدم روشن بودن طرح دولت و عدم ارائه طرح مکتوب قابل استناد، ۹ میلیارد دلار با قیمت ارز ترجیحی برای تأمین دارو، تجهیزات پزشکی و کالا‌های اساسی با حذف نرخ ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۱ اختصاص داد.

وی بیان کرد: ۹ میلیارد تخصیص داده شده، بدون درنظر گرفتن ارز مربوط به گندم است و مقرر شد با تأمین بودجه‌ای مستقل، با افزایش قیمت خرید از کشاورزان، گندم مورد نیاز توسط دولت از تولید داخل تأمین شود. البته نماینده دولت هم در کمیسیون تلفیق با این پیشهاد موافقت کرد.

زارع اظهار داشت: همچنین نمایندگان در نشست امروز عصر این کمیسیون با افزایش قیمت خرید تضمینی گندم تا سقف ۹۵۰۰ موافقت کردند.

وی تصریح کرد: مجلس با هدف حمایت از تولید داخل و کشاورزان و جلوگیری از قاچاق کالا، قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان را از مبلغ ۵ هزار تومان سال ۱۴۰۰ به رقم ۹۵۰۰ تومان افزایش داد.




/مهر

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: