bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۵۳ طرح ریلی را با اعتبار ۲ هزار و ۶۷۲ میلیارد تومان برای بهره‌برداری در برنامه خود قرار داده است.

از وزارت راه و شهرسازی، افتتاح ۴۸۶ طرح با اعتباری افزون بر ۶۰۴۲ میلیارد تومان در حوزه حمل‌و نقل در دهه مبارک فجر سال ۱۴۰۰ در برنامه وزارت راه و شهرسازی قرار دارد که از این میان ۵۳ طرح مربوط به حوزه حمل‌و نقل ریلی بوده و  شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران متولی آن‌ است.

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، راه آهن امسال نیز در حوزه‌های توسعه و نوسازی ناوگان، توسعه و آموزش و فناوری، به‌سازی و نوسازی علائم و ارتباطات الکتریکی و ایمن‌سازی و مقابله با مخاطرات طبیعی طرح‌هایی در دست افتتاح دارد.

در این زمینه در حوزه توسعه و نوسازی ناوگان، پنج پروژه شامل خرید، نوسازی و بازسازی ۱۶۳ دستگاه واگن باری و مسافری و لکوموتیو با اعتبار ۵۰۵ میلیارد تومان اعلام شده که از این میزان، ۱۵۰ دستگاه واگن باری نو با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان به استان‌های مرکزی، اصفهان و زنجان اختصاص یافته است.

همچنین سه دستگاه لکوموتیو نو با اعتبار ۸۱ میلیارد تومان برای استان مرکزی خریداری شده است.

در حوزه توسعه و نوسازی ناوگان، چهار دستگاه واگن مسافری خواب با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان برای استان تهران تبدیل و بازسازی شده است.

بازسازی یک دستگاه لکوموتیو و بازسازی و نوسازی پنج دستگاه لکوموتیو با اعتبار ۴۰ میلیارد و ۱۴۴ میلیارد تومانی برای هر طرح به ترتیب، سهم استان البرز بوده است.

در حوزه توسعه، آموزش و فناوری یک پروژه در استان البرز با اعتبار ۲۹۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

در حوزه ساخت خطوط فرعی ۹ پروژه به طول ۱۱۷ کیلومتر در استان‌های کرمان، خوزستان، خراسان، قزوین و هرمزگان با اعتبار یک‌هزار و ۵۹۶ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

به‌سازی خطوط راه آهن، دیگر حوزه‌ای است که شرکت راه‌آهن در دهه فجر امسال برای آن برنامه افتتاح دارد که در این زمینه ۲ پروژه به طول ۳۷ کیلومتر در استان‌های یزد و قم با اعتبار ۹۶ میلیارد تومان برای نوسازی ریلی کشور آن را بهره‌برداری خواهد کرد.

در حوزه‌های به‌سازی و نوسازی علائم و ارتباطات الکتریکی، ۱۱ پروژه در استان‌های یزد، قم، اصفهان، قزوین، تهران، اراک، خراسان رضوی و خوزستان با اعتبار ۱۵۲ میلیارد تومان، در حوزه ایمن‌سازی و مقابله با مخاطرات طبیعی ۱۴ پروژه در استان های لرستان، خوزستان و مازندران با اعتبار ۲۳ میلیارد تومان و در حوزه به‌سازی و نوسازی ایستگاه‌های راه‌آهن کشور ۱۱ پروژه در استان‌های لرستان، خراسان رضوی، گلستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و زنجان با اعتبار ۹ میلیارد تومان از سوی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح می‌شود.

/ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: