bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: در چهار ماه اخیر ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مصوبات سفر رییس جمهور به خراسان جنوبی تخصیص یافته است.

حمید جهانشاهی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مصوبات سفر رییس جمهور (۱۹ شهریور امسال) در بازه یک تا سه سال منتهی به سال ۱۴۰۳ در بخش‌های مختلف و به‌صورت اعتباری و تسهیلاتی تعریف شده که در بخش اعتبارات عمرانی بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان مصوبه داریم.

وی با بیان اینکه تخصیص اعتبارات سنواتی استان عموما به‌صورت اوراق صادر می‌شود، از تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان از مصوبات سومین سفر استانی رییس جمهور به‌صورت کاملا نقدی خبر داد و گفت: تزریق این اعتبارات موجب فعال شدن کارگاه‌های عمرانی و گردش مالی در بدنه پیمانکاری استان می‌شود و بخش قابل توجهی از مطالبات کارگری و پیمانکاران تسویه خواهد شد.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی تصریح کرد: بخش عمده این اعتبارات درخصوص ایجاد باند‌های دوم، تکمیل راه‌های روستایی، پروژه‌های فاضلاب شهری، بیمارستان‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی، فرهنگی و کشاورزی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه تخصیص تعدادی از مصوبات سفر به دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها در سطح ملی ابلاغ شده است، از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست برای جذب این اعتبارات از وزارتخانه‌های متبوع پیگیری سریع صورت گیرد و در صورت وجود هرگونه مشکل یا مانع، مراتب را به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای پیگیری اعلام کنند.

جهانشاهی همچنین از قول مساعد سازمان برنامه و بودجه کشور و نهاد ریاست جمهوری درخصوص ایجاد خط اعتباری جدید تا نیمه دوم بهمن امسال برای تامین اعتبار پروژه‌های مصوب سفر رییس جمهور که فاقد ردیف و کد طرح در پیوست‌های قانون بودجه هستند، خبر داد.

وی اضافه کرد: همچنین از محل مسئولیت اجتماعی وزارت نفت و بنیاد مستضعفان، برای تامین اعتبارات در اختیار استاندار قول‌های مساعدی داده‌اند که در حال پیگیری این منابع هستیم و به محض وصول به پروژه‌های مصوب سفر تعلق خواهد گرفت.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: این سازمان پروژه‌های هر حوزه و دستگاه اجرایی از محل مصوبات سفر را طبقه‌بندی کرده و در اختیار مدیران کل قرار می‌دهد تا علاوه بر پیگیری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، دستگاه‌های اجرایی نیز از طریق دستگاه‌های ملی متبوع پیگیر جذب منابع باشند.

وی بیان کرد: خوشبختانه برخی دستگاه‌های اجرایی از جمله اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل راهداری و شرکت آب و فاضلاب استان اقدامات موثری را انجام داده‌اند که شایسته تقدیر است.

رییس جمهوری صبح جمعه (نوزدهم شهریور ۱۴۰۰) به همراه جمعی از اعضای هیات دولت در سومین سفر استانی خود و در سفری از پیش اعلام نشده از طریق شهرستان طبس وارد خراسان جنوبی شد و در ادامه این سفر یک روزه در مرکز استان حضور یافت.

حضور در جمع مردم در امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس، بازدید از معادن زغال‌سنگ طبس و گفتگو با نیرو‌های کارگری و فنی و مهندسی، بازدید از محله‌های حاشیه شهر و گفتگو با مردم، زیارت قبور مطهر شهدا، حضور در یکی از محلات حاشیه‌ای شهر بیرجند و گفتگو با مردم، حضور در جمع نمایندگان اقشار و نخبگان خراسان جنوبی و نشست شورای اداری استان از برنامه‌های این سفر بود.

وزیران کشور، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت، رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس دفتر رییس جمهوری و معاون اجرایی رییس جمهوری، آیت الله رییسی را در سفر به خراسان جنوبی همراهی کردند و حضور در نشست شورای اداری استان آخرین برنامه این سفر یک روزه بود.

همچنین ۲ روز بعد از این سفر، با برگزاری جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، مصوبات جمع‌بندی و برای دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق آن‌ها مسئولیت‌سازی شد.

بنابر اعلام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی ۲۸۵ طرح پیشنهادی مورد توافق با دستگاه‌های اجرایی در سفر رییس جمهور به مبلغ ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در بخش اعتبارات دولتی و ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ریالی تصویب و نهایی شد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: