bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
کمیته دولتی گمرک آذربایجان در گزارشی اعلام کرد که حجم مبادلات تجاری بین این کشور و روسیه در سال ۲۰۲۱ به حدود ۳ میلیارد دلار رسید که ۱۲.۱ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش بازارنیوز، کمیته دولتی گمرک آذربایجان روز جمعه در گزارشی اعلام کرد که حجم مبادلات تجاری بین این کشور و روسیه در سال ۲۰۲۱ به ۲.۹۹۵ میلیارد دلار رسید که ۱۲.۱ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، صادرات محصولات آذربایجان به روسیه در سال گذشته ۹۲۰.۸ میلیون دلار بوده است که ۲۹.۸ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد، در حالی که واردات از روسیه معادل ۲.۰۷۴ میلیارد دلار (۵.۷ درصد افزایش) بوده است.

بر اساس گزارش سرویس گمرک آذربایجان، روسیه در سال ۲۰۲۱ پس از ایتالیا و ترکیه در رتبه سوم در میان شرکای تجاری آذربایجان قرار گرفت.

سهم عملیات تجاری با روسیه در این مدت ۸.۸۳ درصد از کل گردش تجارت خارجی آذربایجان را به خود اختصاص داده است.

در عین حال، روسیه در میان کشور‌هایی که آذربایجان از آن محصولات وارد می‌کند، پیشتاز بود و سهم آن در سال ۲۰۲۱، ۱۷.۷۲ درصد از کل کالا‌های وارداتی این کشور را به خود اختصاص داد.

در سال ۲۰۲۰، مبادلات تجاری بین جمهوری آذربایجان و روسیه به دلیل شیوع ویروس کرونا ۱۱.۶ درصد کاهش یافت و به ۲.۶۷۱ میلیارد دلار رسید. سهم عملیات تجاری با روسیه ۱۰.۹۲ درصد از کل گردش مالی تجارت خارجی آذربایجان در سال ۲۰۲۰ بوده است.






/تسنیم

برچسب ها: روسیه ، آذربایجان ، تجارت
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: