bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
کاهش صادرات و افزایش واردات باعث شده تا شاهد تداوم بالا رفتن کسری تجاری آمریکا باشیم. برای نخستین بار در آمریکا کسری تراز تجاری از یک تریلیون دلار عبور کرد.

به گزارش بازارنیوز به نقل از راشاتودی، برای نخستین بار در تاریخ آمریکا و بر اساس ارزیابی اداره آمار این کشور، کسری تراز تجاری آمریکا در سال ۲۰۲۱ از یک تریلیون دلار عبور کرد.

در حالی که کسری تراز تجاری آمریکا در سال ۲۰۲۰، ۸۹۳ میلیارد دلار بود، اما در سال ۲۰۲۱ به یک تریلیون و ۸۰ میلیارد دلار رسید.

کسری تراز تجاری آمریکا فقط در ماه دسامبر ۳ درصد رشد کرد و ۱۰۱ میلیارد دلار در این ماه برآورد می‌شود که بیشترین افزایش ماهانه تاکنون به شمار می‌رود.

کارشناسان می‌گویند: روی آوردن مصرف‌کنندگان آمریکایی به کالا‌های غیر تولید داخل نظیر اسباب‌بازی‌ها، گوشی‌های تلفن همراه و لوازم خانگی دلیل رشد کسی تراز تجاری این کشور بوده است.

روبیلا فاروقی، کارشناس ارشد اقتصادی موسسه فرکوئنسی اکونومیکس، در نیویورک می‌گوید: بالا بودن تقاضا و تغییر رویکرد مصرف کنندگان آمریکایی در دوران شیوع کرونا باعث افزایش واردات و رشد بیشتر آن نسبت به صادرات شده و باعث رسیدن کسری تراز تجاری آمریکا به بالاترین میزان در تاریخ این کشور شده است.

کارشناسان امیدوارند با بهبود اوضاع اقتصادی در دیگر کشور‌های جهان، صادرات آمریکا رشد کرده و کسری تراز تجاری این کشور روند رو به بهبودی را تجربه کند، اما حالا می‌گویند با توجه به گسترش روز افزون سویه غالب ویروس کرونا به نام امیکرون ممکن است این مسأله مدت‌ها طول بکشد.

/ فارس

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: