bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹
مایک ویرث، مدیرعامل شورون، احتمال رسیدن هر بشکه نفت خام به ۱۰۰ دلار در ماه‌های آینده را محتمل دانست.

گروه نفت و انرژی بازارنیوز: مایک ویرث، مدیرعامل شورون، احتمال رسیدن هر بشکه نفت خام به ۱۰۰ دلار در ماه‌های آینده را محتمل دانست.

ویرث گفت که قیمت هر بشکه نفت خام در اوایل این هفته به ۹۰ دلار رسید، در حالی که وال استریت تا تابستان، قیمت ۱۰۰ دلار در هر بشکه را پیش‌بینی می‌کند.

وال استریت ژورنال روز پنجشنبه گزارش داد که تحلیلگران مورگان استنلی پیش‌بینی تابستان خود را برای نفت خام برنت به ۱۰۰ دلار افزایش دادند. البته تحلیلگران بانک گلدمن ساکس انتظار دارد تا قیمت نفت تا ماه جولای به ۱۲۰ دلار در هر بشکه نیز برسد.

مدیرعامل شورون در مورد پیش‌بینی خود از قیمت بهاره گفت که افزایش قیمت هر بشکه نفت خام به ۱۰۰ دلار منتفی نیست.

به گفته وی، نگرانی‌های ژئوپلیتیکی در مورد روسیه و اوکراین بار دیگر باعث ایجاد تنش در بازارهای کالا شده است.

 

گفتنی است شرکت شِوْرون (به انگلیسی: Chevron) شرکت نفت‌وگاز آمریکایی و چندملیتی است، که به‌طور میانگین روزانه ۳٫۱ میلیون بشکه نفت خام تولید می‌نماید و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های چندملیتی جهان شناخته می‌شود. دفتر مرکزی این شرکت در شهر سان رامون، کالیفرنیا قرار دارد.

این شرکت در سال ۱۸۷۹ تحت عنوان استاندارد اویل کالیفرنیا تاسیس شد. شرکت نفت شورون دارای عملیات در ۱۸۰ کشور جهان است و در همه زمینه‌های صنایع نفت و گاز همچون اکتشاف، استخراج، پالایش، بازاریابی و انتقال؛ نفت خام، گاز طبیعی و میعانات گازی، تولید مواد شیمیایی و محصولات پتروشیمی، همچنین تولید برق فعالیت می‌نماید.

شورون یکی از ۶ شرکت بزرگ نفتی است، که در کنار شرکت‌های اکسان‌موبیل، بی‌پی، توتال، کونوکو فیلیپس و رویال داچ شل، تحت عنوان سوپرمیجر طبقه‌بندی می‌شوند. شرکت شورون در سال ۲۰۱۳ در فهرست فورچون جهانی ۵۰۰ در رتبه یازدهم و در فهرست فوربز جهانی ۲۰۰۰ نیز در رتبه شانزدهم از بزرگترین شرکت‌های جهان قرار داشت. اکنون شورون از نظر میزان درآمد سالیانه، یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان محسوب می‌شود.

برچسب ها: نفت ، کالیفرنیا ، اوکراین
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: