bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در نمایشگاه مجازی کتاب تهران، ۲۱۰۰ ناشر با ۲۰۰ هزار عنوان کتاب شرکت داشتند و یک میلیون و ۱۳۵ هزار جلد کتاب به ارزش ۷۳ میلیارد تومان توزیع شده و به دست خریداران رسیده یا در حال ارسال است.

عیسی زارع‌پور در اینستاگرام نوشت: دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران که با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شرکت ملی پست برگزار شد، دیروز به کار خود پایان داد.  در این نمایشگاه ۲۱۰۰ ناشر با ۲۰۰ هزار عنوان کتاب شرکت داشتند و یک میلیون و ۱۳۵ هزار جلد کتاب در قالب حدود ۵۹۳ هزار مرسوله به ارزش ۷۳ میلیارد تومان توزیع شده و به دست خریداران رسیده یا در حال ارسال است.

وی ادامه داد: اتحادیه جهانی پست در حساب توییتری خود با اشاره به نخستین دوره این نمایشگاه در سال گذشته آورده است: «پست ایران سال گذشته در نمایشگاه مجازی کتاب تعداد یک میلیون و ۲۰۰ هزار عنوان کتاب را طی ۱۰ روز در قالب ۸۵۰ هزار مرسوله به ۱۷ هزار نقطه شهری و روستایی جابجا کرده است.» به همکاران سخت‌کوش و نجیبم در شرکت ملی پست خداقوت و دستمریزاد می‌گویم که گره‌گشا و پشتیبان فرهنگ مکتوب هستند و در داخل و خارج از کشور مایه افتخار.

به گزارش ایسنا،  دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز شده و تا یازدهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ برپا بود که روز گذشته به کار خود پایان داد. پیش از این رمضانعلی سبحانی‌فر -مدیرعامل شرکت ملی پست- درباره این رویداد گفته بود: همکاران ما در پست تمام امکانات را فراهم کردند تا بسته‌های پستی به سرعت تحویل خریداران شود.  چنانچه بسته‌ها آسیب دیده باشد در مرکز تجزیه مبادله آن را اصلاح و اگر قابل اصلاح نبود، آن را به ناشر بر می‌گردانند تا مجددا بسته‌بندی شود.

وی با اشاره به خریداری ۴۰۰۰ باکس چرخدار برای بسته‌های بزرگ و ۷۰۰۰ باکس کوچک برای بسته‌های کوچک به منظور آسیب نرسیدن به امانات،  از تقویت ناوگان شهری با اضافه شدن ۴۰ دستگاه کامیون به ناوگان برون‌شهری و ۴۰۰ دستگاه وانت برای ناوگان درون‌شهری و استفاده از تمام این ظرفیت‌ها برای ارسال مرسولات نمایشگاه خبر داده و گفته بود: وقتی بسته پستی خریداران تحویل پست می‌شود، پیامکی برای خریدار ارسال می‌شود. خریدار با کد رهگیری می‌تواند بسته خود را پیگیری کند که بسته در کدام شهر و در کدام قسمت پست قرار دارد.

سبحانی‌فر درباره مدت زمان ارسال بسته‌ها نیز گفته بود:  مدت زمان ارسال،  بستگی به فاصله خریدار و فروشنده دارد. ممکن است ناشری در تبریز باشد و خریدار در منطقه مرزی سیستان و بلوچستان، از طرفی ممکن است ناشر در تهران و خریدار هم در تهران باشد که مسلما این خریدار زودتر بسته خود را دریافت می‌کند. سال قبل میانگین سه و نیم روز برای ارسال بسته به دست خریدار کتاب بود. امسال این عدد اگر کمتر نشود، بیشتر نخواهد شد. علاوه بر این پنج تا هفت روز بعد از نمایشگاه، مرسولات به دست خریداران خواهد رسید.

/ایسنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: