bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۰
براساس اعلام رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب‌وکار از تاریخ ۱۸ اسفند سال جاری، فرآیند صدور تمامی مجوز‌های کسب‌وکار غیرحضوری و الکترونیکی می‌شود.

به گزارش بازارنیوز، امروز جلسه هیئت مقررات زدایی و تسهیل مجوز‌های کسب‌وکار با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

در این جلسه، امیر سیاح-رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب‌وکار وزارت اقتصاد گزارشی از اهم تکالیف قانونی دستگاه‌ها درباره مجوز‌های کسب‌وکار ارائه کرد که طبق اعلام وی، از ۱۸ اسفند ماه سال جاری فرآیند صدور مجوز‌های کسب‌وکار غیرحضوری و الکترونیکی خواهد شد.

وی افزود: از ۲۶۰۰ مجوزی که دستگاه‌ها طی هفت سال اخیر بارگذاری کرده‌اند، معادل ۱۲۸۵ مجوز را اصلاح و درخواست اصلاح آن‌ها را به دستگاه‌ها ارسال کردیم.

سیاح ادامه داد: از دستگاه‌های موجود، وزارت کار بیشترین مجوز‌ها را صادر می‌کند که دلیل آن هم این است که بیشتر از سایر دستگاه‌ها مجوز اعلانی دارند. باقی دستگاه‌هایی که بیشترین صدور مجوز‌ها را دارند شامل وزارت جهاد کشاورزی، سازمان غذا و دارو، وزارت راه و شهرسازی، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و وزارت صمت است.

این مقام مسئول بیان کرد که درگاه ملی صدور مجوز‌های کسب‌وکار آماده بهره‌برداری است، اما درگاه تخصصی دستگاه‌ها برای صدور مجوز‌ها آماده برای بهره‌برداری نیست و فقط درگاه وزارت کار آماده است که طبق اعلام این وزارتخانه تا پنج روز این درگاه از نظر فنی متصل می‌شود. درغیراینصورت حتما در بهمن ماه این امر محقق خواهد شد.

وی ثبت محور کردن مجوز ۳۴۱ کسب‌وکار خانگی را از اولین دستور برای بررسی در هیئت مقررات زدایی اعلام کرد.





/ایسنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: