bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
در پی ثبات قیمت طلای جهانی، قیمت طلا در بازار داخلی نیز تغییرات چندان چشمگیری نداشت و تنها ۵۰۰ تومان به نسبت دیروز ارزان شد.

قیمت طلا پس از افزایش ملایمی که روز گذشته داشت، در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی ثابت بود.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و در ۱۷۹۷ دلار و ۶۴ سنت ایستاد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷۹۷ دلار و ۶۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۹ دلار و ۸۰ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش، در ۱۷۹۶ دلار و ۴۰ سنت بسته شد.

قیمت طلا در ژانویه ۱.۷ درصد کاهش یافت که بزرگترین کاهش ماهانه از سپتامبر بود.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس گفت: طلا اساسا بی‌حرکت است و پس از سه روز فروش گسترده، طی ۲۴ ساعت گذشته اصلاح قیمت اندکی داشته است. آمار اشتغال غیرکشاورزی آمریکا که جمعه هفته جاری منتشر می‌شود اهمیت دارد و هر گونه نشانه از استخدام ضعیف و رشد قوی دستمزد انتظارات بازار درباره افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا را تقویت می‌کند.

تغییرات محدود سکه امامی
بازار طلا و سکه روز سه شنبه با توجه به نوسانات محدود و ناچیز نرخ دلار در بازار داخلی، تغییرات کمی را شاهد بود، به‌طوری‌که سکه امامی روز گذشته با اندکی افزایش نسبت به معاملات روز دوشنبه در قیمت ۱۲‌میلیون و ۲۵۵‌هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

علاوه‌بر این لازم به ذکر است که عدم‌افت سکه را می‌توان به روند معکوس قیمت دلار در بازار داخلی و بهای اونس طلا در معاملات بازار جهانی ارتباط داد، به‌طوری‌که با افت دلار سکه تمایل به کاهش قیمت دارد، اما در مقابل افزایش ارزش طلای جهانی باعث می‌شود تا ترمز ریزش سکه کشیده شود و تحرکات بسیار ناچیزی برای این فلز گرانبهای داخلی شاهد باشیم. تحلیلگران فنی معتقدند که سطح فعلی این سکه یک سطح حمایتی قوی به‌حساب می‌آید.

بازگشت طلا به ۱۸۰۰ دلار
اونس طلا در معاملات بازار جهانی روز سه‌شنبه پس از پشت‌سر گذاشتن افت شدید خود مجددا به بالای سطح ۱۸۰۰‌دلار در پی افت ارزش شاخص دلار آمریکا بازگشت، به‌طوری‌که هر اونس طلا روز گذشته در قیمت ۱۸۰۵‌دلار مورد‌معامله قرار گرفت و جایگاه خود را برای بار دیگر در بالای این سطح مهم تثبیت کرد.

با معکوس‌شدن ارزش شاخص دلار و هموار‌شدن مسیر طلای جهانی برای رشد، باعث شد تا امید دوباره‌ای به سرمایه‌گذاران داده شود. علاوه‌بر این لازم به ذکر است که طلای جهانی در ماه گذشته با عملکرد منفی ۹/ ۱‌درصدی مواجه بود. عده‌ای از فعالان معتقدند با بازگشت طلا به سطح حمایتی خود و افت ارزش دلار و حس جنگ‌طلبانه فدرال‌رزرو به همراه فشار‌های تورمی آمریکا، می‌تواند مسیر دشواری برای صعود این فلز با ارزش به‌شمار آید.

/گسترش‌نیوز

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: