bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
شرکت هواپیمایی قطر ایرویز متعهد شد تا ۵۰ فروند هواپیمای باری بوئینگ ۷۷۷-۸ که شامل ۳۴ سفارش قطعی و ۱۶ سفارش احتمالی می‌شود، را در مجموع به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد دلار با قیمت‌های فعلی خریداری کند.

به گزارش بازارنیوز، شرکت هواپیمایی قطر ایرویز متعهد شد تا ۵۰ فروند هواپیمای باری بوئینگ ۷۷۷-۸ که شامل ۳۴ سفارش قطعی و ۱۶ سفارش احتمالی می‌شود، را در مجموع به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد دلار با قیمت‌های فعلی خریداری کند.

این سفارش که بزرگترین تعهد حمل و نقل باری در تاریخ بوئینگ از نظر ارزش محسوب می‌شود، از صد‌ها تامین کننده آمریکایی از سراسر ۳۸ ایالت پشتیبانی می‌کند، بیش از ۳۵۰۰۰ شغل را در ایالات متحده حفظ می‌کند و تخمین زده می‌شود تاثیر اقتصادی سالانه ۲.۶ میلیارد دلار را در طول دوره تحویل این قرارداد ارائه می‌کند.

بر اساس این گزارش، بوئینگ هواپیمای باری ۷۷۷-۸ را در کارخانه خود در اورت، واشنگتن خواهد ساخت و اولین تحویل آن در سال ۲۰۲۷ پیش بینی می‌شود.

این هواپیما شامل موتور‌های GE۹X تولید شده توسط GE Aviation خواهد بود. با برد ۴۴۱۰ مایل دریایی، هواپیمای باربری ۷۷۷-۸ دارای حداکثر ظرفیت حمل بار ۱۱۸ تن است که به مشتریان اجازه می‌دهد توقف‌های کمتری داشته باشند و هزینه فرود را در مسیر‌های طولانی مدت کاهش دهند.

به عنوان بخشی از این قرارداد، قطر ایرویز ۲۰ سفارش از ۶۰ سفارش خانواده ۷۷۷X خود را به ۷۷۷-۸ باری تبدیل می‌کند و دو فروند از ۷۷۷ فروند باری فعلی بوئینگ را سفارش می‌دهد.

این قرارداد در حالی منعقد شد که حدود دو هفته گذشته شرکت اروپایی ایرباس اعلام کرد که یکی از قرارداد‌های خود را با قطر ایرویز برای ساخت ۵۰ فروند هواپیمای ۳۲۱A که این شرکت قطری برای باز کردن مسیر‌های جدید به آن نیاز دارد، لغو کرده است.






/فاکس نیوز

برچسب ها: قطر ، بوئینگ ، ایرباس
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: