bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
براساس گزارش مرکز آمار ایران، قیمت مصالح ساختمانی در پاییز امسال 18.5 درصد کاهش یافت.

شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران فصل پاییز ١٤٠٠بر مبنای سال پایه١٣٩٠ که از سوی مرکز آمار اعلام شده نشان می‌دهد تورم سالانه پاییز سال ١٤٠٠ ، معادل ٦٩,٩ درصد بوده که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (٨٨.٤) ١٨.٥ واحد درصد کاهش داشته است.

شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در فصل پاییز ١٤٠٠ به عدد ١١٨٦,٣ رسید که این رقم نسبت به شاخص فصل قبل (١٠٧٦.٥)، ٢.٨ درصد افزایش داشته است.

*کاهش تورم نقطه به نقطه کل گروه‌های اجرایی

منظور از تورم نقطه ای، درصد تغییر شاخص قیمت نسبت به شاخص قیمت فصل مشابه سال قبل است بر این اساس تورم نقطه به نقطه پاییز ١٤٠٠ معادل ٣٩,٦ درصد بوده است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٦٥.٢) ٢٥.٦ واحد درصد کاهش داشته است.

در بین تمامی گروه‌های اجرایی، گروه «شیشه» با ٩٨,٨ درصد بیشترین تورم نقطه به نقطه را به خود اختصاص داده است. در همین دوره کمترین تورم نقطه به نقطه نیز مربوط به گروه اجرایی «تاسیسات برقی» با ٢٤.٢ درصد افزایش بوده است.

*کاهش تورم سالانه کل گروه‌های اجرایی

منظور از تورم سالانه، درصد تغییر متوسط قیمت شاخص چهار فصل منتهی به فصل مورد نظر نسبت به همین اطلاع در سال قبل است. تورم سالانه پاییز سال ١٤٠٠ ، معادل ٦٩,٩ درصد بوده که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (٨٨.٤) ١٨.٥ واحد درصد کاهش داشته است.

در بین گروه‌های اجرایی نیز بیشترین نرخ تورم سالانه در همین دوره مربوط به گروه اجرایی« سیمان،بتن،شن و ماسه » با ١٠٨,٩ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم با ٣٨.٢ درصد افزایش متعلق به گروه « خدمات » بوده است.

*افت تورم فصلی کل گروه‌های اجرایی

منظور از تورم فصلی، درصد تغییر عدد شاخص قیمت در فصل جاری نسبت به عدد شاخص در فصل قبل است. تورم فصلی پاییز سال ١٤٠٠ ، معادل ٢,٨ درصد بوده است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٧.٢ ) ٤.٤ واحد درصد کاهش داشته است.

در همین فصل در بین گروه‌های اجرایی، بیشترین درصد تغییر فصلی مربوط به گروه اجرایی « شیشه » با ١٦,٧ درصد افزایش و کمترین درصد تغییر نیز مربوط به گروه‌های اجرایی « سیمان، بتن، شن و ماسه » با ٦.٦- درصد کاهش بوده است.

/فارس

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: