bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
آخرین جزئیات از نهایی شدن لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس

به گزارش بازارنیوز؛ احمد حسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، با اشاره به آخرین وضعیت لایحه رتبه‌بندی معلمان، گفت: لایحه رتبه‌بندی معلمان حدود یک ماه گذشته در مجلس به تصویب رسید تا بخش عمده‌ای از دغدغه‌های این قشر برداشته شود، اما اخیرا شورای نگهبان به آن ایراداتی وارد کرد و لایحه مذکور را مجدد به مجلس فرستاد تا این ایرادات رفع شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اصل هفتاد و پنج قانون اساسی که به بار مالی لایحه اشاره دارد یکی از ایرداتی است که شورای نگهبان به لایحه رتبه‌بندی معلمان گرفت که مجلس در تلاش است با کمک دولت این ایرادات را برطرف کند.

وی ادامه داد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اصلاحاتی را در لایحه رتبه‌بندی معلمان انجام داد که شورای نگهبان، به آن ایراد اصل هفتاد و پنجی وارد کرد حال اگر رئیس کمیسیون بتواند نظر دولت را در خصوص این اصلاحات و تامین بار مالی جلب کند، مشکلی ایجاد نخواهد شد در غیر این صورت اصلاحات کمیسیون حذف و لایحه اصلی دولت به تصویب خواهد رسید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، ادامه داد: دولت قبل برای لایحه رتبه بندی معلمان ٥٢٠٠ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفت که کافی نبود، لذا باید از همان ردیف بودجه‌ای به اعتبارات لایحه اضافه شده و منابع جدید از سوی دولت دیده شود.

فلاحی، ترفیع جایگاه معلمان و تامین و معیشت این قشر را دو هدف اصلی لایحه رتبه بندی دانست و گفت: باید تلاش کرد جایگاه معلم به عنوان کسی که تربیت جامعه را بر عهده دارد با کارمند متفاوت باشد و در این راه، معلمان باید بتوانند با آرامش فکری به ارائه خدمت بپردازند.

برچسب ها: مجلس ، معلمان ، رتبه بندی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: