bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: در جلسه دیروز شورای عالی کار رقم ۸ میلیون و ۹۷۹ هزار تومان سبد معیشت کارگران که در کمیته دستمزد شورای عالی کار تأیید شده بود به تأیید نهایی رسید.

به گزارش بازارنیوز، علی خدایی، در خصوص موضوعات مطرح شده و خروجی تشکیل جلسه شورای عالی کار که عصر دیروز ۱۶ بهمن ماه برگزار شد، گفت: در جلسه دیروز شورای عالی کار ضمن قرائت گزارش کمیته دستمزد نتیجه تحقیقات موسسه پژوهش تامین اجتماعی در زمینه مزد منطقه‌ای نیز گزارش داده شد و بعد از آن رقم ۸ میلیون و ۹۷۹ هزار تومان سبد معیشت کارگران که در کمیته دستمزد شورای عالی کار تایید شده بود به تایید نهایی رسید.

وی با بیان اینکه رقم ۸ میلیون و ۹۷۹ هزار تومان به عنوان حداقل‌های یک زندگی برای یک خانوار ۳ نفری برآورد شد و پیرامون آن بحث و بررسی صورت گرفت افزود: ان شالله در جلسه آتی شورای عالی کار به مسئله تعیین دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۱ به طور کامل ورود خواهیم کرد.

نماینده کارگران در شورای عالی کار در خصوص این‌که آیا رقم تأیید شده سبد معیشتی کارگران ملاکی برای تعیین حداقل حقوق کارگران قرار خواهد گرفت نیز با اشاره به این موضوع که در شورای عالی گروه‌های کارگری، کارفرمایی و دولت پذیرفتند که سبد معیشتی ۸ میلیون و ۹۷۹ هزار تومان به‌عنوان کف هزینه‌های یک خانوار وجود دارد، اضافه کرد:، اما این‌که عدد دستمزد نهایی در سال ۱۴۰۱ برای کارگران چه باشد برمی‌گردد به مسائلی مانند نرخ تورم و مابقی مسائلی که در شورای عالی کار از طریق چانه‌زنی به آن می‌رسیم.

خدایی عنوان کرد: مؤلفه سبد معیشت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های تعیین دستمزد طبق قانون کار است، اما این‌که چقدر بتوانیم به سمت قانونی شدن دستمزد کارگران برویم قطعاً خواسته گروه کارگری است، اما نتیجه آن در جلسه آتی شورای عالی کار مشخص خواهد شد.

به گفتهٔ نائب رئیس کانون عالی شورا‌های اسلامی کار جلسه آینده شورای عالی کار طبق برنامه و در سومین شنبه اسفندماه یعنی شنبه ۱۴ اسفندماه برگزار خواهد شد.



/میزان

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: