bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: کمیسیون مشترک ایران و عمان در مذاکرات روز نخست در زمینه‌های مختلف به تفاهم دست یافتند که انتظار می‌رود در اختتامیه شاهد امضای چند سند همکاری باشیم.

به گزارش بازارنیوز، «فرزاد پیلتن» اظهار داشت: نوزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان روز‌های ۱۹ و ۲۰ بهمن ماه در مسقط به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان و وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه‌گذاری عمان در حال برگزاری است.

وی در خصوص مذاکرات صورت گرفته، تصریح کرد: در روز اول این کمیسیون مشترک، هیات‌های مقدماتی و کارشناسی دو طرف مذاکرات خود را در بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی، تجاری، بانکی، حمل و نقل، انرژی، بهداشت، درمان و کشاورزی آغاز کردند.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه این مذاکرات در قالب پنج کمیته کارشناسی انجام شده است، ادامه داد: طرفین در زمینه‌های مختلف به تفاهم‌هایی دست یافتند که قرار است در روز دوم این اجلاس، مذاکرات در بخش‌های دیگری از جمله فرهنگی، آموزشی، علمی و فناوری تداوم یابد.

پیلتن خاطرنشان کرد: مقرر شده که در این اجلاس، علاوه بر صورتجلسه کمیسیون مشترک دو کشور، چند سند دیگر در حوزه‌های استاندارد، گمرکی، کشاورزی و ورزشی نیز مورد بررسی قرار بگیرد. انتظار می‌رود در اختتامیه کمیسیون مشترک شاهد امضای چند سند همکاری میان جمهوری اسلامی ایران و عمان باشیم.

وی در خصوص ملاقات‌هایی که وزیر صمت در این سفر دارد، تصریح کرد: در خلال سفر به عمان و برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور با بخش خصوصی و مقامات سیاسی، اقتصادی سلطنت عمان از جمله وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه گذاری، وزیر بهداشت، وزیر مالیه، امور خارجه، انرژی و معادن و همچنین وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان و رییس مناطق آزاد و ویژه اقتصادی عمان دیدار و گفتگو خواهند کرد که در این ملاقات‌ها آخرین وضعیت روابط اقتصادی و تجاری دو کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران در خصوص حضور بخش خصوصی در تیم اعزامی، تاکید کرد: در ترکیب هیات اعزامی جمهوری اسلامی ایران به عمان، شامل عده‌ای از بخش خصوصی کشور در حوزه‌های مختلفی که علاقمند به سرمایه گذاری مشترک با طرف‌های عمانی هستند، نیز حضور دارند و مذاکراتی را در اتاق بازرگانی عمان انجام داده و زمینه‌های همکاری‌های متقابل را مورد بررسی و توافق قرار می‌دهند.








/ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: