bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی کارگران براساس توافق این وزارتخانه و وزارت راه و شهرسازی هدفگذاری شد.

به گزارش بازارنیوز، "علی حسین رعیتی فرد" سه‌شنبه در یادواره شهدای کارگری دلیجان افزود: انتظار می‌رود آیین نامه تعاونی‌های مسکن کارگری در دولت تصویب شود و بتوانیم از ظرفیت جهش مسکن به عنوان برنامه اصلی دولت برای احداث مسکن کارگری کمک بگیریم.
وی اظهار داشت: جامعه کارگری با بیش از ۱۰ میلیون کارگر بیمه شده، سه و ۶ دهم میلیون نفر بازنشسته تامین اجتماعی و یک و ۶ دهم بازنشسته خدمات کشوری جامعه هدف وزارت کار است.
وی تصریح کرد: جامعه کار و تولید کشور، به ویژه جامعه کارگری، امروز دغدغه امنیت شغلی، بیماری، تامین اجتماعی، مسکن و درمان دارد و جامعه کارفرمایی نیز، به دنبال تامین مواد اولیه و پوشش بیمه کارگران خود است.
رعیتی فرد کارگر و کارفرما را بال‌های تولید دانست و یادآورشد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بنا دارد برای پیگیری دغدغه کارگران، جلسات شورای عالی کار را به صورت منظم برگزار کند.
معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، کارگران، هم در دفاع مقدس با تقدیم شهدا، اجازه ندادند وجبی از خاک کشورمان مورد تصرف و تعدی دشمن قرار گیرد و هم امروز، تلاش می‌کنند که نیاز داخل کشور را تامین کنند.
وی تاکید کرد: در شرایط تحریم‌های اقتصادی و کرونا جامعه تولید و کارگری کشور در حوزه تامین نیاز‌های مردم و استمرار و تداوم تولید، جهاد واقعی کردند و اجازه ندادند خط تولید دچار آسیب شود
رعیتی فرد افزود: چندین سال است که در جنگ اقتصادی هستیم و نوک پیکان حمله آن، حوزه تولید، صنعت و کار کشور است.
معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: کارگران و کارفرمایان، امروز به عنوان فرماندهان و رزمندگان این جنگ اقتصادی تلاش می‌کنند که حوزه تولید کشور را با نشاط و پویا نگه دارند و اجازه ندهند که سنگر تولید خدشه دار شود.
وی، ظرفیت علمی کشور را بی‌بدیل توصیف کرد و گفت: ایران اسلامی قابلیت تامین نیروی حرفه‌ای کار و نخبگان ۱۵ کشور همسایه را دارد.
وی، همچنین به موقعیت جغرافیایی و مهم ایران در منطقه اشاره کرد و بیان داشت: موقعیت خاصی که ایران اسلامی در غرب آسیا و شمال آفریقا دارد می‌تواند زمینه صادرات انبوه را فراهم کند و ما می‌توانیم با استفاده از این ظرفیت جامعه کار و کارگری و نخبگان، نیاز ۱۵ کشور همسایه را تامین کنیم.
رعیتی فرد با اشاره به تقدیم ۱۴ هزار شهید از جامعه کارگری به نظام اسلامی، گفت: این قشر چه در پیروزی انقلاب و چه در دفاع مقدس و حتی امروز در جنگ اقتصادی تلاش کرده‌اند تا کشور را از بحران نجات دهند هر چند که خودشان با مشکلات معیشتی رو به رو هستند، ولی اجازه ندادند چرخ تولید متوقف شود.
وی، واحد‌های تولیدی را خاکریز جنگ اقتصادی عنوان کرد و گفت: به هر علتی تولید در کارخانه‌ای متوقف شود، یک سنگر را از دست داده ایم.
معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر حمایت مردم از تولیدات داخلی افزود: در جنگ اقتصادی مردم باید از کالا‌های تولید داخل کشور حمایت کنند تا چرخ تولید متوقف نشود.
رعیتی فرد با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر تولید لوازم خانگی در داخل کشور، گفت: ۷۰ درصد لوازم خانگی تولید داخل است و این نشان از توانمندی صنعتگران و زیرساخت‌هایی است که در دولت‌های مختلف ایجاد شده است.
وی با اشاره به تولید ۴۸ میلیون تن سیمان و ۳۰ میلیون فولاد در داخل کشور افزود: امروز در تولید مواد صنعتی جزو ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم.
معاون روابط کار وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سفر به شهرستان دلیجان ضمن حضور در یادواره شهدای کارگری از واحد آریا سپاهان بازدید و خانه هلال در واحد تولیدی فرش پاتریس را افتتاح کرد.
دلیجان در جنوب استان مرکزی است و این شهرستان صنعتی ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.




/ایرنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: