bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷
کسری تجاری آمریکا در سال گذشته میلادی ۲۷ درصد افزایش یافت و به بالاترین رقم یعنی ۸۵۹.۱ میلیارد دلار رسید.

به گزارش بازارنیوز، واردات بالا در آمریکا برای تامین تقاضای داخلی باعث شده کسری تجاری این کشور در ۲۰۲۱ به بالاترین رقم برسد.

افزایش شدید کسری تجاری آمریکا که در روز سه‌شنبه توسط وزارت بازرگانی این کشور اعلام شد، بیشتر نتیجه تغییر هزینه‌کرد مردم به سمت کالا‌ها نسبت‌به خدمات طی همه‌گیری کرونا بوده‌است. با توجه به این‌که کسب‌وکار‌های آمریکایی تلاش می‌کنند ذخایر خالی‌شده خود درنتیجه اختلال در زنجیره‌های جهانی عرضه را پر کنند، به‌نظر نمی‌رسد کسری تجاری آمریکا در سال جاری میلادی کاهش یابد. به‌این‌ترتیب روند رشد اقتصاد این کشور هم کند خواهد شد.

کسری تجاری آمریکا در سال گذشته میلادی ۲۷ درصد افزایش یافت و به بالاترین رقم یعنی ۸۵۹.۱ میلیارد دلار رسید. این رقم در ۲۰۲۰ برابر با ۶۷۶.۷ میلیارد دلار بود.

کسری تجاری آمریکا ۳.۷ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌دهد. این رقم در ۲۰۲۰ برابر با ۳.۲ درصد بود.

اقتصاد آمریکا ۵.۷ درصد در ۲۰۲۱ رشد کرد که بیشترین رشد اقتصاد این کشور از ۱۹۸۴ را نشان می‌داد. ۶ تریلیون دلار کمک‌های کرونایی دولت آمریکا هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان برای خرید کالا‌ها را افزایش داد.

کمبود کالا در آمریکا در سال گذشته میلادی به ۱.۱ تریلیون دلار رسید، درحالی‌که در ۲۰۲۰ برابر با ۹۲۲ میلیارد دلار بود. واردات کالا در آمریکا به اوج ۲.۹ تریلیون دلار رسیده‌است.
بیشترین افزایش واردات مربوط به کالا‌های صنعتی بوده که به بالاترین رقم از ۲۰۱۴ رسیده‌است.

واردات مواد غذایی هم به همراه کالا‌های سرمایه‌ای و مصرفی بیشترین افزایش را داشتند. آمریکا در ۲۰۲۱ از ۷۰ کشور دنیا واردات داشته که سردمدار آن‌ها مکزیک، کانادا و آلمان هستند.

افزایش شدید واردات در آمریکا رشد صادرات این کشور را هم تحت تاثیر قرار داده‌است. صادرات کالای آمریکا ۲۳.۳ درصد افزایش‌یافته و به رکورد ۱.۸ تریلیون دلار رسیده‌است که بیشتر آن را محصولات صنعتی، مواد غذایی و کالا‌های مصرفی تشکیل می‌دهند. صادرات نفت این کشور هم رکورد زده‌است.





/رویترز

برچسب ها: آمریکا ، تجارت ، دلار
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: