bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
پس از اتحادیه اروپا (EU)، دولت ایالات متحده با ژاپن برای لغو بخشی از تعرفه ۲۵ درصدی اعمال شده توسط رئیس جمهور سابق ایالات متحده دونالد ترامپ بر واردات فولاد به توافق رسیده است.

گروه صنعت ، معدن و تجارت بازارنیوز: پس از اتحادیه اروپا (EU)، دولت ایالات متحده با ژاپن برای لغو بخشی از تعرفه ۲۵ درصدی اعمال شده توسط رئیس جمهور سابق ایالات متحده دونالد ترامپ بر واردات فولاد به توافق رسیده است.

در بیانیه وزارت بازرگانی ایالات متحده، آمده است که توافق مورد بحث به تضمین پایداری درازمدت صنعت فولاد کمک می‌کند. بر اساس این توافقنامه، سالانه یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن فولاد وارداتی از ژاپن بدون عوارض گمرکی وارد کشور و بالاتر از این میزان مشمول مالیات ۲۵ درصدی می‌شود.

در این بیانیه آمده است که درخواست مذکور از اول آوریل اجرایی خواهد شد.داده های گمرکی در مورد محصولات آلومینیومی در محدوده توافق گنجانده نشده است.

در سال ۲۰۱۸، ایالات متحده تصمیم گرفت به دلیل "امنیت ملی" تعرفه‌های ۲۵ و ۱۰ درصدی را بر فولاد و آلومینیوم وارداتی اعمال کند.

بر اساس داده‌های وزارت بازرگانی، ایالات متحده در سال ۲۰۱۷ قبل از وضع تعرفه‌ها حدود ۱.۷ میلیون تن فولاد از ژاپن وارد میکرد که تا سال ۲۰۱۹ به ۱.۱ میلیون تن کاهش یافت.

منبع: بلومبرگ اچ‌ تی

برچسب ها: تعرفه ، آمریکا ، ژاپن ، فولاد
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: