bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
وزارت صنعت ژاپن اعلام کرد یارانه بنزین برای توزیع کنندگان نفت از هفته آینده که از روز پنج شنبه آغاز می‌شود، به پنج ین در هر لیتر افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش بازارنیوز، منابع دولتی آگاه پیشتر به رویترز اعلام کرده بودند ژاپن یارانه بنزین را برای هفته از ۳.۷ ین به پنج ین در هر لیتر افزایش می‌دهد تا تاثیر افزایش قیمت‌های سوخت را تعدیل کند.

تحت برنامه‌ای که در ۲۷ ژانویه به اجرا گذاشته شد، اگر قیمت خرده فروشی بنزین از سقف ۱۷۰ ین عبور کند، دولت ژاپن میزان یارانه را هر هفته تعیین می‌کند.

هیروکازو ماتسونو، دبیر اول هیات دولت ژاپن روز جاری اعلام کرد: دولت قصد دارد روز پنج شنبه دیداری پیرامون افزایش قیمت‌های نفت برگزار کند و در این دیدار، وزرا درباره کارآمدی تدابیری که دولت تاکنون اجرا کرده و اقدامات بیشتر برای محدود کردن افزایش قیمت‌ها بحث و گفتگو خواهند کرد.

ژاپن پیش از این در راستای اقدام هماهنگ با متحدانش و با هدف کنترل قیمتها، برنامه فروش نفت از ذخایر ملی خود را اعلام کرده بود. این توافق غیرمعمول میان کشور‌های مصرف کننده برای برداشت هماهنگ از ذخایر نفت استراتژیک با هدف مهار افزایش قیمت‌های انرژی پس از بی اعتنایی تولیدکنندگان اوپک پلاس به درخواست‌های مکرر آمریکا و کشور‌های دیگر برای افزایش سریع‌تر تولید صورت گرفته است. کوییچی هاگیودا، وزیر بازرگانی ژاپن در نوامبر اعلام کرده بود این کشور همزمان با جایگزین سازی نفت، به برداشت از ذخایر اقدام خواهد کرد. اگرچه ژاپن به طور مرتب این رویه را دنبال می‌کند، اما در حمایت از اقدام کشور‌های مصرف کننده، زمان آن را جلو انداخته است. ژاپن در گذشته برای رفع کمبود نفت در زمان جنگ خلیج فارس در دهه ۱۹۹۰ و زلزله و سونامی مرگبار در سال ۲۰۱۱ از ذخایر خود بهره داری کرده بود.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت‌های نفت پس از افزایشی که در ابتدای معاملات روز چهارشنبه داشتند، تحت تاثیر سودگیری معامله گران کاهش پیدا کردند و نفت برنت با هشت سنت کاهش، به ۹۰ دلار و ۷۰ سنت و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۸ سنت کاهش، به ۸۹ دلار و ۱۸ سنت در هر بشکه رسید.






/ایسنا

برچسب ها: بنزین ، ژاپن ، بین الملل
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: