bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
مدیرعامل شرکت مهندسی توسعه نفت (متن) گفت: با برنامه ریزی‌ فنی و مهندسی که در دستور کار قرار گرفته، تلاش می شود تا پایان امسال ۱۵ هزار بشکه نفت به ظرفیت تولید میدان آزادگان جنوبی اضافه شود.

ابوذر شریفی چهارشنبه شب در حاشیه بازدید از دوازدهمین نمایشگاه صنعت نفت اهواز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حین فعالیت‌های توسعه‌ای، بهره‌برداری از بخش‌هایی که منجر به تولید شده‌انددر فاز اول این میدان جریان دارد و همزمان، مطالعات طرح توسعه فاز دوم توسعه این میدان نیز آغاز شده است.

 

مدیرعامل شرکت مهندسی توسعه نفت با تاکید بر اینکه طی سالهای گذشته، نسبت به توسعه میدان نفتی آزادگان توجه‌ لازم انجام نشده است گفت: شرکت مهندسی و توسعه نفت طی ماه‌های اخیر، انجام فعالیت‌ها در این میدان را با شتاب بیشتری همراه کرده و به همین دلیل تعدادی از چاه‌های جدید در  مدار تولید قرار گرفته‌اند.

شریفی در بخش دیگری از سخنان خود به آبرسانی روستاها در غرب کارون اشاره کرد و گفت: شرکت مهندسی توسعه نفت همواره به مناطق همجوار با تاسیسات نفتی تحت مدیریت خود توجه دارد و مسئولیت‌های اجتماعی مختلفی را پیش‌بینی کرده که از جمله آنها آبرسانی به برخی روستاهای دارای تنش آبی در منطقه غرب کارون است.

 

مدیرعامل شرکت مهندسی توسعه نفت خاطرنشان‌کرد: این شرکت آبرسانی پایدار به ۱۱ روستا در منطقه غرب کارون را در کنار پروژه انتقال نفت خام غرب کارون به پایانه خارگ در دستور کار خود قرار داد که تاکنون به ۱۰ روستا آبرسانی شده و آبرسانی به یک روستای باقی مانده نیز تا پایان امسال به سرانجام خواهد رسید.

میدان نفتی آزادگان جنوبی به‌عنوان مهم‌ترین میدان مشترک منطقه غرب کارون در مجاورت مرز عراق و در حدود ۸۰ کیلومتری غرب اهواز واقع است.

/اندیشه معاصر

برچسب ها: نفت ، تولید نفت ، آزادگان
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: