bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۰
مناطق آزاد جدید این روز‌ها چشم انتظار تصویب بودجه و پیوستن آن‌ها به ۸ منطقه قبلی هستند و این اقدام در دستور کار دبیرخانه شورایعالی قرار گرفت.

به گزارش بازارنیوز پس از رأی اعضاء مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر تصویب هفت منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی «مهران» در استان ایلام، «سیستان» در استان سیستان و بلوچستان، «بانه ـ مریوان» در استان کردستان، «بوشهر» در استان بوشهر، «اردبیل» در استان اردبیل، «اینچه برون» در استان گلستان و «قصر شیرین» در استان کرمانشاه، مسئولیت راه اندازی این مناطق و پیوستن آن‌ها به هشت منطقه قبلی در دستور کار دبیرخانه شورایعالی قرار گرفت.

دبیرخانه شورایعالی نیز به منظور تسهیل، تسریع و استفاده از تجربیات مناطق آزاد قبلی، برای هر منطقه آزاد جدید، منطقه آزاد معینی را انتخاب و روند راه اندازی این مناطق را با انتخاب یک مدیر اجرایی به سرعت آغاز و بودجه قانونی لازم برای راه اندازی این مناطق را در تاریخ ۱۴۰۰.۰۴.۲۸ و مجدد درتاریخ ۱۴۰۰.۰۸.۱۳ به دولت ارسال کرده که تا کنون به تصویب نرسیده است.

لازم به ذکر است، مناطق آزاد جدید برای پا گیری و رسیدن به اهداف شاخص خود، نیاز حیاتی به بودجه دولتی دارند و سرعت آغاز به کار دفتر اجرایی و روند راه اندازی مناطق آزاد جدید، نیاز به تخصیص، تصویب و تحقق این بودجه قانونی دارد.

در همین راستا، دبیرخانه شورایعالی به منظور تامین هزینه ایجاد زیرساخت‌هایی اعم از تدوین طرح جامع، ناوگان حمل و نقل و غیره‌ی مناطق آزاد جدید، برای بودجه سال ۱۴۰۱ درخواست تخصیص بودجه با پیشنهاد تهاتر نفت را از دولت کرده بود که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.




/بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: