bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
رئیس جمهور اسبق افغانستان از جوبایدن رئیس جمهوری آمریکا خواست تصمیم خود درباره مصادره دارایی‌های بلوکه شده افغانستان را پس گرفته و پول مردم این کشور را به خودشان بازگرداند.

به گزارش بازارنیوز؛ حامد کرزی امروز یکشنبه در یک نشست خبری در کابل گفت: دارایی‌های بلوکه شده، پول مردم افغانستان است و آمریکا باید این پول را به بانک مرکزی افغانستان بسپارد تا بعنوان پشتیبان پولی این کشور حفظ گردد.

رئیس جمهور اسبق افغانستان، تأکید کرد: این پول اگر برگردانده شود، پولی نیست که دولت طالبان از آن حقوق کارمندان دولت را بپردازد و یا آن را در دیگر امورات دولتی هزینه کند بلکه این پول سرمایه مردم است و باید برای نسل‌های امروز و فردا بعنوان پشتیبان پولی استفاده شود.
کرزی از رسانه‌های افغانستان خواست به طور جدی به مسئله مصادره پول مردم کشور توسط رئیس جمهوری آمریکا بپردازند و از جو بایدن بخواهند که این پول را به خود مردم برگرداند، زیرا موضع همه مردم افغانستان در این باره یکسان است و هیچ اختلافی در این رابطه وجود ندارد.

کرزی افزود: اسامه بن لادن در پاکستان کشته شد، اما ضرر فعالیت‌های وی را امروز مردم افغانستان می‌پردازد.

اعلام رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر مصادره ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های این کشور و اختصاص بخشی از آن به قربانیان ۱۱ سپتامبر و همچنین کمک‌های بشردوستانه با واکنش‌های گسترده و قاطع مواجه شده که شمار زیادی آنرا راهزنی دولتی عنوان کرده اند.

روز گذشته جمعی از شهروندان کابل پایتخت افغانستان نیز با برپایی تظاهرات ضد آمریکایی شعار‌های مرگ بر آمریکا و مرگ بر بایدن سرداده و خواستار بازگردانده شدن پول این کشور شدند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: