bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۰
عضو هیات مدیره اتحادیه باغداران با اشاره به اینکه در میوه شب عید ذخایر خوبی داریم، گفت: سازمان میادین میوه و تره بار برای عرضه مستقیم میوه توسط تولیدکنندگان در میادین اعلام آمادگی کرده است و جزییات این عرضه به زودی مشخص خواهد شد.

به گزارش بازارنیوز، مجتبی شادلو، با بیان اینکه با وجود شرایط سخت تولید و تورم در نهاده‌های کشاورزی، چون کود، سموم و ادوات کشاورزی، ولی تولیدکنندگان در خط مقدم پای کار ایستادند و مواد غذایی تولید کردند، گفت:اگر امروز قیمت‌ها از سال گذشته مناسب‌تر است نتیجه زحمات کشاورزان و فراوانی تولید است. سال گذشته میانگین قیمت مرکبات در بهمن ماه حدود ۱۲تومان بود، امسال حدود ٩٠٠٠ تومان است.

وی ادامه داد: وقتی تولید فراوان باشد، پشتوانه داشته باشد و در بازار به صورت مستمر عرضه شود خود به خود در بازار به تعادل می‌رسد.

تاکنون ۳۰درصد ذخایر سیب استفاده شده

عضو هیات مدیره اتحادیه باغداران اضافه کرد: ذخایر بسیار خوبی در میوه داریم. از مهرماه که زمان برداشت سیب است، تاکنون حدود ۳۰درصد از ذخایر سیب استفاده شده و بیش از ۶۰درصد دیگر در سردخانه‌ها باقی مانده است. در پرتقال و کیوی هم شرایط به همین صورت است. به همین جهت در تامین میوه شب عید هیچ جای نگرانی نیست.

فراوانی تولید داریم

وی تصریح کرد: در محصولات جالیزی و فرنگی جات برداشت مستقیم داریم و وضعیت تولید بسیار خوب است. وضعیت تولید در گلخانه‌ها هم خوب است و همه این‌ها نوید فراوانی میوه در بازار را می‌دهد.

اعلام آمادگی میادین میوه و تره بار برای عرضه مستقیم میوه شب عید

شادلو در ادامه گفت: سازمان میادین و تره بار اعلام آمادگی کردند که امکان عرضه مستقیم میوه توسط تولیدکنندگان در میادین فراهم است. در این هفته جلسه‌ای در این خصوص برگزار و جزییات آن نیز به زودی مشخص خواهد شد.

عضو هیات مدیره اتحادیه باغداران در پایان گفت:شاید بتوان گفت ۵۰ درصد محصولات کشاورزی در میادین میوه و تره بار عرضه می‌شود و جایگاه وسیعی دارد. این تصمیم بسیار مهم است و امیدواریم این اقدام به نفع تولید و مصرف باشد و بازار با ثباتی برای شب عید داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران در راستای تعدیل قیمت‌ها و تثبیت بازار و به منظور کمک به تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به ویژه در ایام پرتقاضا همچون اسفند ۱۴۰۰ و نوروز ۱۴۰۱ از تولیدکنندگان توانمند و معتبر مورد تأیید سازمان جهادکشاورزی استان محل تولید دعوت کرد تا با تسهیلات و شرایط آسان، محصولات خود را به صورت مستقیم در میادین پایتخت عرضه کنند.

گفتنی است، در مکاتبه‌ای از جانب مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار تهران با رؤسای جهاد کشاورزی استان‌های گیلان و مازندران و در مکاتبه دیگری با رؤسای جهاد کشاورزی استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، از آن‌ها خواسته شده است تا تولیدکنندگان مورد تأیید خود را به ترتیب برای عرضه مستقیم «کیوی» و «پرتقال شمال» به منظور بهره‌مندی از امکانات و تسهیلاتی که به این منظور برای آن‌ها در نظر گرفته است، معرفی کنند.




/ایسنا

برچسب ها: میوه و تره بار ، عید ، میوه
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: