bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
زاهدان - محمودی، فعال بخش اقتصاد کشاورزی گفت: بستر‌های لازم برای احداث گلخانه‌های متعدد در استان سیستان و بلوچستان فراهم است که این گلخانه‌ها می‌توانند هزاران فرصت شغلی جدید ایجاد کنند.

محمد رضا محمودی، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت فراوان محصولات گلخانه‌ای در سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان‌های جنوبی استان نیاز است تا بستر لازم برای صادرات محصولات گلخانه‌ای فراهم شود.

وی گفت: محصولاتی نظیر گوجه، خیار، دلمه و فلفل دلمه‌ای در این گلخانه‌ها تولید می‌شود که می‌توان با صادر کردن آن‌ها زمینه را برای توسعه محصولات گلخانه‌ای در این منطقه فراهم کرد.

این فعال بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به عنوان مثال٩١ هکتار فضای گلخانه‌ای در شهرستان‌های سراوان و گلشن با توان تولیدبیش از ١٨ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای یک مزیت است که محصولات تولیدی آن‌ها به داخل و خارج استان ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کشت و کار گلخانه‌ای در سراوان برای بیش از یک هزار و ۶٠٠ نفر فرصت شغلی فراهم کرده است، افزود: با احداث گلخانه‌های جدید زمینه برای اشتغال هزاران نفر فراهم می‌شود و برای تحقق این مهم نیاز به تسهیل فرآیند مجوز‌ها و حور سرمایه گذاران داریم.


/ بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: