bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۷۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
عضو کمسیون اقتصادی مجلس در گفتگو در بازارنیوز مطرح کرد؛
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از احتمال استیضاح وزیر جهاد کشاورزی به دلیل تخلف انجام شده در سازمان تعاون روستایی و افزایش غیر قابل توجیه قیمت برنج خبر داد.

تخلف محرز سازمان تعاون روستایی در آستانه شروع بازار میوه عید/ وزیر جهاد کشاورزی برای پاسخ گویی به مجلس خواهد آمد

گروه کشاورزی بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «محمد صفایی دلوئی» عضو کمیسون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون اخبار منتشر شده درباره تخلف سازمان تعاون روستایی وزارت جهاد کشاورزی در خرید میوه بازار شب عید اظهار کرد: متاسفانه با خبر شده‌ایم که رییس این سازمان به منظور تامین میوه بازار شب عید، با شرکتی به نام «سنجش سیمرغ آریا» همکاری کرده است که از قضا ۶ عضو هئیت رئیسه و خود آن شرکت متعلق به روستا محل تولد آقای قادری‌فر مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی بوده است.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: درحال حاضر نتایج بررسی‌های انجام شده از این موضوع حاکی از آن است که، این شرکت محصولات خریداری شده را با رقمی بالغ بر ۳۲۰ میلیارد تومان بیشتر از قیمت بازار میوه پایتخت خریداری کرده‌اند، که در نوع خود یک تخلف محرز در این سازمان محسوب می‌شود.


وی تاکید کرد: مطمئنا مجلس شورای اسلامی با ورود به این مسئله و برای رسیدگی بیشتر به جزئیات این تخلف وزیر جهاد کشاورزی را به مجلس فرا خواهند خواند؛ کما این که وضعیت بازار برنج در آستانه فرا رسیدن شب عید نیز از دیگر مسائل مهمی خواهد بود که از وزیر جهاد کشاورزی باید نسبت به آن باید پاسخگو باشد.


صفایی افزایش قیمت ۷۰ تا ۷۵ درصدی قیمت برنج را یک امر غیر معقول عنوان کرد و در تشریح آن گفت: برنج یکی از مهمترین کالا‌های مصرفی عموم مردم است و چنین افزایش قیمتی در این کالا یک امر  غیر قابل توجیه است؛ افزایش قیمت برنج وابسته به علل مختلفی است اما شاید بتوان یکی از علل پدید آمدن این امر را این گونه بیان کرد که متاسفانه در این چند ماهه نیرو‌هایی در وزارت جهاد کشاورزی را به کار گرفته‌ شده‌اند که هیچ آشنایی با مباحث امور کشاورزی و روستایی ندارند.


وی در پایان متذکر شد: به عنوان مثال خود آقای قادری فر، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تعاونی روستایی به مانند آقای ساداتی نژاد سابقه یک روز حضور در وزارت جهاد کشاورزی را هم نداشته‌اند و متاسفانه اکنون ساختار و سازمان این وزارتخانه به گونه‌ای شکل گرفته است که افرادی در این وزارتخانه جذب شده‌اند به هیچ وجه آشنا با وزارت جهاد کشاورزی نیستند.

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: