bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
سرپرست کاروان اعزامی ایران به بازی‌های کشور‌های اسلامی سطح این از رویداد را متوسط رو به بالا عنوان کرد و گفت: با این وجود ایران یک کاروان کیفی به ترکیه اعزام می‌کند.

به گزارش بازارنیوز، اصغر رحیمی روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران، اظهار داشت: پنجمین دوره بازی‌های کشور‌های اسلامی سال آینده برگزار می‌شود. ایران در چهارمین دوره در سال ۲۰۱۷ که به میزبانی باکو برگزار شد، در جایگاه سوم ایستاد. ایران در مجموع در طی چهار دوره بازی‌ها بعد از ترکیه در جایگاه دوم مدالی قرار دارد.

سرپرست کاروان ایران گفت: تاکنون با ۶ فدراسیون نشست جداگانه برگزار کردیم. کسب ۴۰ مدال را در این دوره پیش‌بینی کردیم و برای رشته‌های کشتی، تکواندو، کیک‌بوکسینگ، کاراته و ووشو پیش‌بینی مدال طلا داریم.

وی درباره حضور در بخش معلولان مسابقات نیز گفت: در چهار رشته اعزام داریم. در رشته تیمی والیبال، هندبال و فوتبال در حال بررسی برای اعزام هستیم. بازی‌های کشور‌های اسلامی از سطح متوسط رو به بالا برخوردار است.

رحیمی گفت: برای اعزام هر نفر حداقل ۷۰ میلیون تومان بودجه پیش‌بینی کردیم. هدف اعزام کیفی است و عزم نفرات قطعی در نشست ستاد عالی بازی‌ها با حضور وزیر ورزش اعلام می‌شود. تا آغاز بازی‌ها ۶ ماه مانده و ممکن است هزینه‌ها تغییر کند.

رحیمی درباره بسکتبال گفت: تیم سه نفره اعزام می‌شود.

وی درباره شمار اعزام کاروان خاطرنشان کرد: کل کاروان منهای سه رشته تیمی حدود ۲۵۰ نفر و اگر سه رشته تیمی اعزام شوند حدود ۴۰۰ نفر خواهند بود.

رحیمی درباره اعزام جودو به مسابقات گفت: فردا جلسه‌ای با رییس فدراسیون داریم و تلاش می‌کنیم در این رویداد حضور یابد، اما ثبت نام اولیه انجام شده است.





/ایرنا

برچسب ها: ورزش ، کاروان ، ترکیه
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: