bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۸۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹
وی در عین حال تاکید کرد که درگیری حتمی الوقوع نیست و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه می تواند مسیر متفاوتی را انتخاب کند.

به گزارش بازارنیوز؛ در میانه هشدار و ادعای آمریکا مبنی بر حمله احتمالی روسیه به اوکراین در روزهای پیش رو، وزیر امور خارجه اوکراین روز شنبه اعلام کرد کشورش آماده است با هر سناریوی احتمالی برخورد کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «دمیترو کولبا» در آستانه نشست وزرای امور خارجه گروه هفت در مونیخ به خبرنگاران گفت: ما برای هر سناریوی احتمالی آماده هستیم.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز شنبه در جریان سفر به لیتوانی مدعی شد که نظامیان روس در مرز اوکراین برای حمله آماده می شوند.

وی در عین حال تاکید کرد که درگیری حتمی الوقوع نیست و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه می تواند مسیر متفاوتی را انتخاب کند.

این در حالی است که روسیه بارها اعلام کرده که قصدی برای حمله به اوکراین ندارد، ولی هشدار داده چنانچه خواسته مسکو برای عقب کشیدن ناتو و آمریکا از شرق اروپا تامین نشود، ممکن است اقدامات فنی نظامی را بکار گیرد.

روابط بین مسکو و کی یف از سال ۲۰۱۴ تیره شده و این تنش تحت تاثیر فضاسازی‌های تبلیغاتی آمریکا و متحدانش شدت گرفته است.

روسیه تضمین ها و درخواست‌های امنیتی را برای ایالات متحده آمریکا فرستاده و در آن بر توقف هرگونه رزمایش نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و همچنین خروج نیروهای این سازمان از اروپای شرقی تاکید کرده است.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه معتقد  است که قدرت‌های غربی از متحدان خود برای محاصره روسیه استفاده می‌کنند. او خواهان آن است که ناتو فعالیت‌های نظامی خود را در اروپای شرقی متوقف کند.

 

/عصرایران

برچسب ها: کی یف ، اوکراین ، آمریکا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: